امریکا قصد دارد در میدان هوایی عراق برای طیارات استراتیژیک پایگاه بسازد

© REUTERS / U.S. Air Force/Tech. Sgt. Terrica Y. Jonesامریکا قصد دارد در میدان هوایی عراق برای طیارات استراتیژیک پایگاه بسازد
امریکا قصد دارد در میدان هوایی عراق برای طیارات استراتیژیک پایگاه بسازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای امریکایی قصد دارند یک میدان هوایی بین المللی برای بمب‌افکن‌های استراتژیک بی-52 در پایگاه هوایی عین السد ایجاد کنند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی السومریه به نقل از منابع امنیتی اعلام کرده است که امریکا قصد دارد پایگاه هوایی برای طیارات استراتژیک بی-52 در پایگاه هوایی عین السد عراق ایجاد کند.
وال استریت ژورنال با استناد از مقامات بلند پایه نظامی نخواسته اند از آنها نامبرده شود گفته بود که پنتاگون قصد دارد حدود 200 تن از نیرو های نظامی تازه‌نفس و 6 بمب افکن نوع B-52 را به خاورمیانه بفرستد.
وی افزود: سربازان امریکایی در پایگاه هوایی زیرساخت های فرودگاه را گسترش داده اند تا بتوانند بمب افکن‌ها را بسازند.
وزارت دفاع آمریكا (پنتاگون) با انتشار بیانیه‌ای اعلام كرد كه در پی تشدید تنش ایران و آمریكا پس از كشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در بغداد، بخشی از نیروی واکنش سریع یگان 82 هوایی ارتش آمریکا به منطقه خاورمیانه اعزام می‌شوند.
گفتنی است بامداد امروز 3 جنوری 2020 چند بالگرد آمریکایی به همراه پهپاد در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد، پایتخت عراق کاروان حامل اعضای گروه حشدالشعبی را هدف قرار دادند که در پی آن علاوه بر قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس جانشین فرمانده و چند تن از اعضای این گروه کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала