نخست‌وزیر عراق دریافت نامه خروج آمریکایی‌ها را تأیید کرد

© AP Photo / Burhan Ozbiliciنخست‌وزیر عراق دریافت نامه خروج آمریکایی‌ها را تأیید کرد
نخست‌وزیر عراق دریافت نامه خروج آمریکایی‌ها را تأیید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر عراق روز سه‌شنبه (هفتم جنوری) گفت که روز گذشته نامه‌ای از فرماندهی آمریکا درباره عقب‌نشینی دریافت کرد.

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق، روز سه‌شنبه (7 جنوری) تایید کرد این کشور نامه‌ای در خصوص خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق دریافت کرده است.

روز گذشته خبرگزاری فرانسه و رویترز نامه‌ای از مقامات آمریکایی منتشر کردند که نشان می‌داد ائتلاف به رهبری آمریکا در راستای «احترام به تصمیم پارلمان عراق» نیروهای خود را از این کشور خارج خواهد کرد.

پیامدهای طرح اخراج آمریکا از عراق - اسپوتنیک افغانستان
پیامدهای طرح اخراج آمریکا از عراق

با این حال ساعتی پس از انتشار این نامه مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده، به خبرنگاران گفت آنچه در این نامه آمده «غیردقیق» بوده و هیچ تصمیمی از هر نوع مبنی بر ترک عراق گرفته نشده است. وی اصالت سند درز کرده را تایید کرد اما گفت نامه « اشتباهی» فرستاده شده است.

نخست وزیر عراق در جلسه کابینه گفته است نسخه عربی و انگلیسی نامه با هم همخوانی نداشته است و به همین علت مقامات عراقی از آمریکا خواستار شفاف سازی شده اند.

عادل عبدالمهدی در ادامه اظهار داشته اگر نامه آنطور که مقامات آمریکا می گویند «پیش نویس» بوده، پس باید آن ها نامه دیگری را برای روشن شدن متن آن ارسال می کردند.

نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا از زمان اشغال عراق به دست داعش در این کشور حضور دارند تا ارتش عراق را در شکست شبه‌نظامیان کمک کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала