طالبان در ولایت غور به دولت تسلیم شدند

© Sputnik / JAK / JAKطالبان تسلیم شده به نیروهای دولتی
طالبان تسلیم شده به نیروهای دولتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از افراد طالبان در ولایت غور به نیروهای امنیتی تسلیم شدند.

اسپوتنیک به نقل از 8صبح، مقامات محلی ولایت غور از تسلیم شدن دست‌کم 69 طالب به نیروهای امنیتی این ولایت خبر داده اند. محمدامین احمدزی، فرمانده پولیس غور به روزنامه ۸صبح می‌گوید این شمار از افراد طالبان در جریان عملیات «طوفان هری‌رود» که در مسیر شاهراه هرات – غور درحال اجرا است به نیروهای امنیتی تسلیم شده‌اند.

بازداشت مسوول مالی گروه طالبان در ولایت غور  - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت مسوول مالی گروه طالبان در ولایت غور

قوماندان پولیس غور می‌افزاید که 14 تن از افراد تحت قومانده ملا عبدالباقی، از قوماندانان طالبان در غور صبح روز دوشنبه شانزدهم جدی به نظامیان افغان تسلیم شدند و 55 تن از افراد ملامحسن، از قوماندانان ملامصطفی، قوماندان مشهور طالبان در غور پس از چاشت روز دوشنبه به حکومت تسلیم شدند.

آقای احمدزی تأکید می‌کند که در جریان علمیات پاک‌سازی مسیر هرات – غور مقداری جنگ‌افزار، مهمات، تجهیزات نظامی، موتر، و مواد انفجاری از نزد طالبان کشف و ضبط گردیده است.

به گفته او، عملیات «طوفان هری‌رود» در روستاهای ولسوالی «شهرک» ولایت غور جریان دارد و احتمال می‌رود طی روزهای پیش‌رو شمار بیش‌تری از افراد طالبان به حکومت تسلیم شوند.

تلفات سنگین گروه طالبان در ولایت غور  - اسپوتنیک افغانستان
تلفات سنگین گروه طالبان در ولایت غور

پیش از این درپی انفجار یک ماین کنار جاده‌ای که از سوی طالبان کارگذاری شده بود، 2 سرباز پولیس کشته و یک تن دیگر زخمی شده است.

تورن‌جنرال فضل‌محمد جنبش، قوماندان قول اردوی 207 ظفر در غرب کشور هنگام آغاز عملیات گفته بود طالبان از نُه سال به این‌سو در مسیر شاهراه هرات – غور حضور گسترده دارند و این مسیر مواصلاتی را بر روی رفت‌وآمد مردم بسته‌اند.

علمیات نظامی «طوفان هری‌رود» در هشتم جدی در زون غرب کشور با حضور نیروهای مشترک امنیتی آغاز شد و هدف از آن آماج قراردادن طالبان و بازگشایی مسیرهای مواصلاتی از وجود آنها میباشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала