ترور سردار سلیمانی آیا مواضع داعش در عراق را تقویت خواهد کرد؟

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaترور سردار سلیمانی آیا مواضع داعش در عراق را تقویت خواهد کرد؟
ترور سردار سلیمانی آیا مواضع داعش در عراق را تقویت خواهد کرد؟  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مشاور سابق کاخ سفید در ایالات متحده آمریکا معتقد است که ترور جنرال سلیمانی، فرمانده سابق سپاه پاسدارن قدس در عراق مواضع داعش دراین جمهوری عربی را تقویت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، گونیت تاد، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در صحبت های ابراز داشت: ترور جنرال تأثیرگذار ایرانی قاسم سلیمانی به احتمال زیاد باعث تقویت موقعیت گروه تروریستی داعش "دولت اسلامی" در عراق خواهد شد.

به گفته مشاور سابق کاخ سفید، سنی های عراقی می توانند امیدوار باشند که ایالات متحده آمریکا آنها را از رشد روبه افزایش شیعه ها و ایران محافظت خواهد کرد. تاد در توضیح اظهارات خود افزود: با این حال  زمانی که سنی ها متوجه شوند که دولت ترامپ برای دفاع از آنها آماده نیست، تعداد افراد عضو داعش در میان افراد معتدل تقریباً افزایش خواهد یافت.

 مشاور کاخ سفید گفت، عراقی های غیر شیعه، هنگامی که احساس کنند با مشکلات جدی مواجه شده اند، مقاومت خواهند کرد و  در چنین شرایطی، مرز بین دولت اسلامی "داعش" و مخالفان عادی کم‌رنگتر خواهد شد.

 وی در ادامه گفت، در چنین شرایطی، داعش می‌تواند از ترور سلیمانی بهره مند شود.

جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد جمعه (سوم جنوری) در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در نزدیکی میدان هوایی بین‌المللی بغداد، پایتخت عراق کشته شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع امریکا این خبر را تایید کرده‌اند.

پنتاگون با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حمله بر موتر قاسم سلیمانی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا صورت گرفته است.

رییس‌جمهور آمریکا در پی این رویداد ایران را تهدید کرد که در صورت حمله‌ تلافی‌جویانه 52 نقطه مهم در ایران را به سریعا و شدیدا هدف قرار خواهیم داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала