موضوع صحبت پوتین در ترکیه چه خواهد بود؟

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر موضوع صحبت پوتین در ترکیه چه خواهد بود؟
موضوع صحبت پوتین در ترکیه چه خواهد بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر رسانه‌ای رئیس جمهور روسیه از سفر قریب الوقوع ولادیمیر پوتین به ترکیه و موضوع صحبت وی با رئیس جمهور آن کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر مطبوعاتی کرملین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، روز چهارشنبه (8 جنوری) در طی در یک سفر کاری وارد  استانبول خواهد شد . گفته می‌شود که ولادیمیر پوتین در طی این سفر در مراسم راه اندازی خط لوله انتقال گاز ترکیه شرکت خواهد کرد.

 همچنین خاطرنشان می گردد که  ولادیمیر پوتین در استانبول مذاکراتی را با طیب اردوغان رئیس همتای ترکیه‌ای خود، انجام خواهد داد، که در طی آن درباره موضوعات توسعه همکاری های بیشتر روسیه و ترکیه و همچنین موضوعات بین المللی از جمله اوضاع سوریه و لیبی بحث و مذاکره صورت خواهد گرفت.

پیش از این، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با نمایندگان رسانه ها در انقره از جمله روزنامه نگار اسپوتنیک ملاقات کرد.

 وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک در مورد سفر هشتم جنوری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ترکیه گفت: "دلیل اصلی ورود آقای پوتین مشخص است - ما خط لوله گاز ترکیه را افتتاح خواهیم کرد. نظر به زمان این سفر گفته می‌توانیم که این یک بازدید استراتژیک و مهم خواهد بود. از آنجا که علاوه بر روابط دوجانبه ، دو موضوع مهم موجود است که هر دو کشور را نگران کرده است. اولا موضوع افزایش تنش در ادلب که ما باید هرچه سریعتر جلوی آن را بگیریم. سوال دوم ، موضوع برقراری آتش بس در لیبی".

چاووش اوغلو خاطرنشان ساخت که هیئتی  به رهبری « سادات اونال» معاون وزیر امور خارجه  ترکیه پیش از این در مسکو مذاکراتی را انجام داده است. او در ادامه گفت:  "این هیئت در حال حاضر دو نشست جداگانه در مورد این موضوعات را  برگزار کرده است. البته، در سفر آقای پوتین ، موضعی که رهبران ما روی آن بحث خواهند کرد، برای هردو کشور (روسیه و ترکیه) دارای اهمیت است. ما باید هرچه سریعتر آتش بس را در ادلب و لیبی برقرار کنیم. ما در مورد این مسائل با آقای پوتین صحبت خواهیم کرد". 

پیش ازاین رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد خط لوله «ترک استریم» رسما در هشتم جنوری 2020 در استانبول راه‌اندازی می‌شود. رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد خط لوله «ترک استریم(جریان ترک)» رسما در استانبول راه‌اندازی می‌شود و این پروژه بلند پروازانه انرژی با موفقیت به پایان می‌رسد. این خط لوله 917 کیلومتری در کف دریای سیاه قرار دارد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала