ترامپ: تا زمانیکه رئیس جمهور امریکا هستم ایران به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت

© AFP 2023 / Jim Watson تحریمات ترامپ بر ضد ایران به پیروزی بزرگ برای روسیه مبدل گشته
تحریمات ترامپ بر ضد ایران به پیروزی بزرگ برای روسیه مبدل گشته - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در بیاناتی گفت، تا زمانی که وی رئیس جمهور آمریکا است، اجازه نخواهد داد که ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دقایقی قبل در خصوص حملات موشکی ایران به پایگاههای نظامی آمریکا در عراق سخنرانی کرد.رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که تا زمانیکه رئیس جمهور آمریکا هستم، ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نخواهد کرد.

 رئیس جمهور آمریکا گفت: ایران حامی اصلی تروریسم در جهان است و تلاش می‌کند که به سلاح هسته‌ای دست یابد ولی ما اجازه نخواهیم داد.

رئیس جمهور آمریکا گفت:  ایران باید جاه طلبی های هسته‌ای خود را کنار بگذارد. ما اجازه نمی دهیم ایران به سلاح هسته ای دست یابد. توافق بسیار معیوب برجام به زودی منقضی می‌شود و مسیری روشن و سریع برای دستیابی ایران به گریز هسته‌ای فراهم می‌آورد. باید با دیگر قدرت های بزرگ برای توافق جدید با ایران تلاش کنیم تا جهان امن تری داشته باشیم. تحریم‌ها تا زمانی که ایران رفتارش را عوض کند پابرجا خواهد بود.

پمپئو: قاسم سلیمانی در بغداد ماموریت دیپلماتیک نداشت - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو: قاسم سلیمانی در بغداد ماموریت دیپلماتیک نداشت

زمان برای بریتانیا فرانسه آلمان چین و روسیه سر رسیده که توافق اتمی را ترک کنند. آنها می‌توانند بیایند و روی توافقی جدید کار کنند که بتواند به نفع همه باشد. صلح و ثبات در منطقه تا وقتی که ایران مدام جنگ‌افروزی و خشونت‌ورزی کند، برقرار نمی‌شود. ایران بداند کمپین ترور دیگر تحمل نخواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا با ادعای اینکه کشورش برای صلح با هر کس که برای تحقق صلح تمایل دارد تلاش می‌کند، افزود:  قصد نداریم از توان نظامی خود استفاده کنیم، توان اقتصادی بهترین نیروی بازدارنده است.

 رئیس جمهوری آمریکا افزود: از 1979 ملت‌ها اقدامات ایران را تحمل کرده‌اند. آن روزها دیگر تمام شد. ایران با تروریسم و فعالیت هسته‌ای جهان را به خطر انداخته است.

گفتنی است آمریکا بامداد روز جمعه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ده تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد. آمریکا مدعی است ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیرو‌ها و منافع خود در منطقه بوده است.

بامداد امروز (چهارشنبه) روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در انتقام از ترور سردار «قاسم سلیمانی» و یارانش خبر داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала