ترامپ: سیستم های هشدار دهنده آمریکایی باعث عدم تلفات در حمله ایران شد

© Sputnik / Russian Presidential Press Office/Mikhail Metzel/TASS/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز تردید ترامپ در وفاداری معاونش
 ابراز تردید ترامپ در وفاداری معاونش  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در پی حمله راکتی ایران به پایگاه های آمریکا در عراق، سیستم دفاعی نیروهای این ایالات متحده راعامل جلوگیری از تلفات در بین نظامیان کشورش خواند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه صبح به وقت آمریکا، طی بیانیه‌ای مدعی شد که هیچ آسیبی به نظامیان آمریکایی طی موشک‌باران سپاه پاسداران علیه پایگاه آمریکایی عین‌ا‌الاسد نرسیده است.

وی در حالی که مضطرب معلوم می‌شد، مدعی شد که سیستم هشداردهنده این پایگاه به خوبی عمل کرده و هیچ تلفاتی برای آمریکا به بار نیاورده است.

وی به حمله موشکی ایران به پایگاه‌ هوایی آمریکا در عراق اشاره کرد و گفت: به اطلاع مردم آمریکا می‌رسانم که هیچ آمریکایی در حمله شب گذشته آسیب ندید. همه سربازان ما سلامت هستند و تنها آسیب‌های جزئی به تجهیزات وارد شده است. به نظر می‌رسد ایران قصد دارد دست از رفتارهای خود دست بردارد.

او همچنین مدعی شد: اینکه ما پیشرفته ترین تسلیحات و موشک‌های فراصوت را داریم به این معنا نیست که مجبوریم یا می‌خواهیم از آنها استفاده کنیم.

ترامپ ادامه داد: ما با استفاده از یک سامانه هشدار که خیلی خوب جواب داد، توانستیم سربازان خود را به موقع نجات دهیم.

یادآوری می‌کنیم که بامداد چهارشنبه سپاه پاسداران ایران با شلیک دست‌کم دوازده فروند موشک از خاک ایران پایگاه های نظامی آمریکا در عراق را هدف قرار داد که واکنشی به ترور سردا قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала