عملیات جمع‌آوری پیکر جانباختگان در ایران پایان یافت + ویدیو

© Sputnik / Mazyar Asadi عملیات جمع‌آوری پیکر جانباختگان در ایران پایان یافت + ویدیو
   عملیات جمع‌آوری پیکر جانباختگان در ایران پایان یافت + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شدت این حادثه به حدی بود که هرچند تیم‌هایی از آتش‌نشانی تهران به محل حادثه اعزام شدند اما امکان عملیات امداد و نجات در دقایق اولیه وجود نداشت.

به گزارش اتسپوتنیک به نقل از ایسنا، دقایقی پس ازسقوط هواپیمای مسافربری در محدوده پرندک تهران، چندین تیم از ماموران انتظامی نیز به محل حادثه اعزام و نسبت به تامین امنیت منطقه اقدام کردند. شدت حادثه به حدی است که شناسایی جانباختگان غیر ممکن است و پیکرها برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی منتقل شدند. در ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه در حالی سازمان امداد و نجات رسما پایان عملیات جمع‌آوری پیکرها را اعلام کرد که چهار تیم عملیاتی هلال احمر برای پاکسازی احتمالی منطقه در محل سقوط هواپیما حضور خواهند داشت.

در همین حال از خانواده‌ قربانیان خواشته شده تا برای شناسایی جانباختگان بخاطر اخذ DNA به پزشکی قانونی مراجعه کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر پایان عملیات جمع‌آوری پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی را اعلام کرد و گفت: چهار تیم عملیاتی هلال احمر برای پاکسازی احتمالی منطقه در محل سقوط هواپیما حضور خواهند داشت. مرتضی سلیمی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بر اساس گزارش شاهدان محلی و ارزیابی‌های انجام شده در محل حادثه، هواپیما در آسمان دچار حریق شده است، گفت: ۳۰۰ نیروی عملیاتی از سازمان امداد و نجات، جمعیت هلال احمر استان‌های تهران و قم به وسیله ۴۵ دستگاه خودرو به محل وقوع حادثه اعزام شده‌اند. ترافیک سنگینی نیز در لحظات اولیه وقوع حادثه به دلیل تجمع ساکنان محلی ایجاد شده بود که ۲ فروند بالگرد با انجام ۳ سورتی پرواز نیرو و تجهیزات امدادی، ایمنی و بهداشت فردی اعزام شد.

گفتنی است که شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین تصمیم گرفته است پروازهای خود به تهران را به مدت نامشخص متوقف کند.

با این حال شرکت هواپیمایی اوکراین اعلام کرد که در هواپیمای ساقط شده در حومه شهر تهران، 63 شهروند ایرانی، 63 نفر از کانادا، 11 نفر از اوکراین، 4 نفر از افغانستان، 3 نفر از آلمان و 3 نفر از انگلیس جان های خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала