عدم آگاهی ارگ از یک عملیات امنیت ملی در کابل

© Photo / ARG / ARG عدم آگاهی ارگ از یک عملیات امنیت ملی در کابل
 عدم آگاهی ارگ از یک عملیات امنیت ملی در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای خانواده‌یی که در یک عملیات نیروهای ویژۀ امنیت ملی در کنار آمر ستار، دو عضو این خانواده نیز جان باخته‌اند، می‌گویند که رییس‌جمهور غنی در نشستی به آنان گفته است که از این عملیات آگاهی نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، اعضای این خانواده در صحبت با "طلوع نیوز" گفته اند  که اگر قرار بود در برابر آمر ستار عملیاتی انجام شود، چرا در خانه آنان و با هدف قرار دادن غیر نظامیان این عملیات انجام شد؟

از سویی هم کمیسیون مستقل حقوق بشر با انتقاد از این عملیات می‌گوید که برای بررسی چگونگی این عملیات هیاتی را گماشته است.

در یک عملیات نیروهای ویژۀ امنیت ملی یک‌شنبه شب (۱۵ جدی) به شمول آمرستار یکی از فرماندهان جهادی چهارتن دیگر جان باختند.

شفیع غوربندی که در آن شب میزبان آمر ستار بود، از چگونگی این عملیات در داخل خانه اش انتقاد می کند.

وی گفت:«این یک راهی درست نبود که دولت بر خانه من حمله کند، دولت می توانست که آمر ستار را در یک جای دیگر هم بازداشت کند.»

پس از این رویداد رییس‌جمهور غنی با اعضای این خانواده دیداری داشته است.

غوربندی می افزاید:«رییس‌جمهور به خودم در جلسه عمومی گفت که من از این عملیات آگاهی نداشتم و گفت که شما گره که با دست باز می شد با دندان باز کردید.»

در این عملیات در کنار آمر ستار، پسر و خواهر زاده اش، حفیظ الله هفتاد و پنج ساله و عظیم الله پسر سی و دو ساله اش که میزبان بودند نیز جان باختند.

لاجمیر غوربندی، خواهر زاده حفیظ الله گفت:«این ادعای شان بی بنیاد است که گویا ما اسلحه پیدا کردیم، فقط یک میل کلاشنیکوف و یک تفنگچه که قانونی نزد آمر ستار بود به دست آوردند».

ریاست عمومی امنیت ملی تا هنوز هم در باره این عملیات چیزی نمی‌گوید.

به روز سه شنبه جسد های حفیظ الله هفتاد و پنج ساله و عظیم الله سی و دو ساله که صاحبان این خانه بودند به اعضای این خانواده سپرده شدند، اما جسد های آمر ستار همراه با پسر و خواهر زاده اش هنوز هم از بهر بررسی ها در طب عدلی هستند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала