اعمال تحریم تازه علیه ایران توسط ترامپ

© AFP 2023 / Mandel Ngan اعمال تحریم تازه علیه ایران توسط ترامپ
اعمال تحریم تازه علیه ایران توسط ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 رئیس جمهور امریکا می گوید که قاسم سلیمانی در حال برنامه ریزی برای انفجار در یکی از سفارتخانه های ایالات متحده بود.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور امریکا می گوید: "من این را می گویم، ما یک هیولای واقعی را گرفتار کردیم، ما آن را حذف کرده ایم، قرار بود این کار خیلی وقت پیش اتفاق بیفتد، ما این کار بخاطری کردیم زیرا آنها می خواستند سفارت ما را انفجار دهند".

رئیس جمهور امریکا، دونالد ترامپ می گوید که ایالات متحده به دلیل حملات موشکی ایران به پایگاه هایی نظامی این کشور در عراق تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کرده است، او افزود که در حملات موشکی، هیچ سربازی امریکایی و عراقی کشته نشده است.

او اظهار داشت: این تحریم های قبلا نیز انجام شده بود، اما حالا ما آنها را افزایش داده‌ایم، تحریم بسیار سنگین بود، اما اکنون این تعداد قابل توجهی افزایش یافته است.

تنش‌ها میان ایالات متحدۀ امریکا و جمهوری اسلامی ایران، زمانی بالا گرفت که امریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داد و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم جنوری به دو پایگاه امریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. ایران اعلام کرد که این حمله در عملیاتی تحت نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала