افتتاح سومین نمایندگی سیاسی افغانستان در هند

© Photo / فیبسوک سفارت افغانستان در دهلی نوافتتاح سومین نمایندگی افغانستان در هندوستان
افتتاح سومین نمایندگی افغانستان در هندوستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با افتتاح کنسولگری جدید افغانستان در شهر حیدرآباد، شمار نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی افغانستان در هند به سه نمایندگی افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری پیشگو، طاهر قادری، شارژدافیر و سرپرست سفارت افغانستان در هندوستان می‌گوید که هدف از گشایش این کنسولگری در جنوب هند، استفاده از فرصت‌های اقتصادی و تجارتی، رشد سرمایه‌گذاری میان افغانستان و جنوب هند و نیز فراهم کردن خدمات کنسولی به اتباع هند و افغان‌های مقیم حیدر آباد این کشور است.

وی گفت: "هند و افغانستان دارای مناسبات دیرینه و کهن می‌باشند که با روابط مختلف باهم پیوند خورده اند، من امید دارم که فعالیت‌های کنسولگری جدید کشور ما در شهر حیدرآباد، موجب رونق بیشتر تجارت و تعمیق روابط اقتصادی و گسترش روابط مردم با مردم گردد".

از سویی هم ناهید ایثار، معین اداره و منابع وزارت امور خارجه افغانستان که در جریان گشایش جنرال‌کنسولی افغانستان در شهر حیدرآباد سخن‌رانی می‌کرد، گشایش این نمایندگی سیاسی را سبب تقویت روابط فرهنگی و سیاسی دو کشور خواند.

معین وزارت امور خارجه افغانستان گفت: "افزایش نمایندگی افغانستان در هند بدون شک باعث تقویت و گسترش روابط  درعرصه‌های گوناگون از جمله اقتصادی، تجارتی و فرهنگی بین دو کشور خواهد شد".

جنرال‌کنسولی افغانستان در حضورداشت نماینده‌های افغانستان، هندوستان، محصلین و شماری از شهروندان افغانستان مقیم آن کشور در شهر حیدر آباد، مرکز مشترک ایالات تلن‌گانه و اندراپردیش این کشور به روز چهارشنبه گشایش یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала