Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بارسلونا - اتلتیکومادرید؛ پیش به سوی فینال صحرا

© AP Photo / Andres Kudackiاتلتیکو مادرید
اتلتیکو مادرید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، امشب از ساعت 11:30 در ورزشگاه ملک فهد شهر جده عربستان دیداری برگزار خواهد شد که تعیین‌کننده دومین فینالیست سوپرجام اسپانیا خواهد بود. بارسلونا قهرمان فصل پیش لالیگا و اتلتیکومادرید نایب‌قهرمان این لیگ برابر یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد. داستان هواداران بارسلونا و ارنستو والورده با شروع سال 2020 وارد فاز جدیدی خواهد شد. بارسای والورده حتا وقتی خوب نتیجه می‌گیرد هم ایده‌آل هواداران نیست. تیمی که در دفاع شکننده است و با وجود صدرنشینی چندین هفته‌ای رئال‌مادرید را در نزدیک‌ترین فاصله به خودش می‌بیند. والورده در اسپانیا بدون جام نبوده، اگرچه 2 فصل متوالی در لیگ قهرمانان اسیر کام‌بک‌ها شده است.

بازیکنان رئال مادرید - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
والنسیا 1 – رئال مادرید 3؛ فینالیست‌شدن بی‌دردسر در شب درخشش خط میانی

اکنون اولین فرصت برای کسب جام بعدی از راه رسیده است. فصل پیش قبل از اینکه لالیگا را تیمش بگیرد، در سوپرجام به قهرمانی رسید. این مرتبه فرمت جدیدی پیش‌روی تیمش خواهد بود و چالش متفاوتی دارد. ابتدا رقیب سرسختی همچون اتلتیکومادرید را ملاقات خواهند کرد که البته این مسابقه همیشه در سال‌های اخیر پیام‌آور شادی برای بارسایی‌ها بوده. شاید فینال هم یک ال‌کلاسیکوی دیگر باشد. در هر صورت هر تاکتیکی که والورده اتخاذ می‌کند باید بداند رضایت هواداران از او برای ماندنش در نوکمپ شرط بزرگی است. قهرمانی در سوپرجام می‌تواند تا مدتی مخالفت‌ها با او را کمتر کند.

اتلتیکو این فصل پوست‌اندازی کرد و به‌خصوص در خط میانی و حمله با تغییراتی تیم متفاوتی شد. تفکرات دیگو سیمئونه عوض نشده، اما مهره‌ها و توانایی‌های‌شان حرف دیگری می‌زنند. شروع نسبتاً خوبی که داشتند با تساوی‌های پرتعداد کارشان را خراب کرد. در لالیگا فعلاً چند امتیازی با بارسا و رئال فاصله دارند که البته قابل جبران است. نزدیک به یک دهه حضور ال‌چولو در اتلتیکو چند جام همراه داشته، اما قدرتی که اتلتیکو دارد انتظار‌ها را زیاد کرده و هواداران با ولخرجی‌های این فصل منتظر یک جام دیگر هستند. اگرچه سال 2018 در لیگ اروپا و سوپرجام اروپا به قهرمانی رسیدند، اما آخرین جام اسپانیایی‌شان را سال 2014 در سوپرجام کسب کردند که ۵ سال و چند ماه از آن می‌گذرد. اگر احتیاط را سیمئونه کنار بگذارد برای روخی‌بلانکو بردن بارسلونا و شکستن طلسم طولانی‌مدت دور از دسترس نیست. آیا سیمئونه و شاگردانش در عربستان می‌تواند پیام‌آور شادی برای تیم قشر کارگری مادرید باشند؟

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала