هدف از حمله ایران بر پایگاه های امریکا کشتن سربازان بود

عضو شوید
معاون ترامپ: امریکا اظهارات ایران درباره هدف حمله به پایگاه های آمریکا را باور نمی کند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پنس معاون رئیس جمهور امریکا امروز پنجشنبه اظهار داشت، که اینکه ایران در حملات اخیر به پایگاه های امریکایی به دنبال کشتن امریکایی ها نبوده را باور نمی کند.

پنس در کانال تلویزیونی "ان.بی.سی" گفت:"ما بر این باوریم که هدف پرتاب راکت های بالستیک به سمت پایگاه های امریکایی کشتن آمریکایی ها بوده است. شواهدی داریم گواه بر این موضوع که هدف ایرانی ها همین (کشتن سربازان امریکایی) بوده است".

امیرعلی حاجی زاده قوماندان قوای هوا فضای سپاه پیشتر گفت، ایران در حملات اخیر به پایگاه های امریکا، دنبال کشتن نبوده، بلکه به دنبال ضربه زدن به ماشین نظامی امریکا بوده است.

تنش‌ها میان ایالات متحدۀ امریکا و جمهوری اسلامی ایران، زمانی بالا گرفت که امریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داد و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم جنوری به دو پایگاه امریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. ایران اعلام کرد که این حمله در عملیاتی تحت نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала