چگونه می‌توان ده سال عمر خود را تمدید کرد؟

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر چگونه می‌توان ده سال عمر خود را تمدید کرد؟
چگونه می‌توان ده سال عمر خود را تمدید کرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عادت‌های خوب، از جمله ورزش منظم و یک رژیم غذایی سالم، می‌تواند عمر یک فرد را حدود ده سال زیاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه هاروارد و دانشگاه علوم کاربردی آمستردام پس از انجام مطالعات به این نتیجه رسیده اند که می‌توان عمر خود را حدود ده سال با عادت‌های خوب از جمله ورزش منظم و رژیم غذایی سالم زیاد کرد.

دانشمندان برای انجام مطالعات پنج گروه از افرادی را تشکیل دادند که آنها عادت‌های ناسالم ازجمله (سگرت کشیدن، الکل نوشیدن، رژیم غذایی ناسالم، فعالیت بدنی کم و اضافه وزن) داشتند. بیش از 100 هزار نفر بالای 50 سال در این پنج گروه طی 20 سال تحت نظارت قرار داشتند.

پس از انجام مطالعات معلوم شد که کسانی که به زندگی سالم رو آوردند در جریان معالعات به بیماری‌های غیرقابل پیش‌بینی مانند سرطان مبتلا نشدند، از افراد زندگی طولانی‌تری داشتند. در میان زنان که به زندگی سالم رو آورده بودند عمر میانگین به‌طور متوسط 84.4 سال در مقایسه با بقیه 73.7 سال بوده است و همچنان در میان مردان نیز کسانی که زندگی سالم را انتخاب نمودند عمر میانگین آنها 81.1 در مقایسه با بقیه 73.5 سال بوده است.

پیش از این، «مارک ماتسون» دانشمند علوم اعصاب از دانشگاه جانز هاپکینز روزه گرفتن را به‌عنوان یکی از موثرترین راه‌های بهبود سلامتی و طولانی شدن عمر خوانده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала