کشته‌شدن ملا ننگیالی، فرمانده طالبان در حمله هوایی در ولایت هرات

© Sputnikهرات
هرات  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حملات پهپادهای خارجی بر قرارگاه ملا ننگیالی، فرمانده طالبان در ولسوالی شیندند هرات، این فرمانده طالبان و چندین تن دیگر کشته شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، منابع محلی در ولایت هرات روز پنج‌شنبه (۱۹جدی) می‌گویند که در حملات هواپیماهای بی‌سرنشین نیروهای خارجی بر قرارگاه ملا ننگیالی، یک فرمانده برجستۀ شاخه انشعابی طالبان به رهبری ملا رسول در ولسوالی شیندند هرات، به شمول ملا ننگیالی، چندین تن جان باختند و شماری هم زخمی شده اند.

جلوگیری از وقوع چند رویداد خونین در ولایت هرات  - اسپوتنیک افغانستان
جلوگیری از وقوع چند رویداد خونین در ولایت هرات

برخی از کسانی که زخمیان را از محل رویداد به شفاخانه ولایتی هرات برده‌اند، شمار جان باخته‌‎گان به شمول زنان و کودکان را بیش از چهل تن می‌گویند، اما منابع رسمی این آمار را تأیید نکرده‌اند.

بر بنیاد گفته‌های منابع محلی در شیندند، بیشتر قربانیان این حمله هوایی غیرنظامیان استند.

در همین حال، مسؤولان در شفاخانه حوزه‌یی هرات می‌گویند که یک کشته و هفت زخمی از شیندند به این شفاخانه، انتقال یافته‌اند.

یک گواه رویداد می‌گوید که این رویداد روز گذشته در مرکز ولسوالی شیندند پس از آن رخ داد که چهار هواپیمای بدون سرنشین نیروهای خارجی چندین خانۀ به شمول قرارگاۀ ملا ننگیالی را هدف قرار دادند.

گفته می‌شود که این حملات در منطقه تحت کنترول حکومت صورت گرفته است.

مقام‌های محلی ولایت هرات تاکنون دراین باره چیزی نه گفته‌اند.

از سوی دیگر، نیروهای امریکایی درافغانستان از راه اندازی یک حملۀ هوایی بنا بر درخواست نیروهای امنیتی افغان در شیندند، خبرداده‎اند.

سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان می‌گوید که این نیروها به درخواست نیروهای امنیتی افغانستان، "یک حملۀ هوایی دفاعی هماهنگ کننده را برای پشتیبانی از نیروهای افغان روز گذشته در شیندند،" انجام دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала