افزایش بی سابقه سهام بوئینگ پس از اظهارات ترامپ

© AP Photo / Ted S. Warrenافزایش 6 دالر در سهام بوئینگ پس از اظهارات ترامپ
افزایش 6 دالر در سهام  بوئینگ پس از اظهارات ترامپ  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بعد از اظهارات ترامپ، پس از 1.42 کاهش درصد سهام شرکت بوئینگ، امروز 1.82 درصد افزایش یافت.

به گزارش اسپوتنیک، سهام شرکت بوئینگ «Boeing» روز پنجشنبه در بورس اوراق بهادار نیویورک پس از اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در مورد دلایل احتمالی سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین، ساخته این شرکت، افزایش یافته است.

اعمال تحریم تازه علیه ایران توسط ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
اعمال تحریم تازه علیه ایران توسط ترامپ

به نقل از اوراق بهادار بوئینگ از ساعت (10:33، به وقت کابل) سهام این شرکت 6.02 دالر یعنی 1.82 درصد افزایش یافت و به 337.39 دالر رسید. این شاخص پس از سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در تهران پایتخت ایران با 4.78 دالر یعنی 1.42 درصد کاهش یافته بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا امروز اعلام کرد که به نظر شخصی او، نقض فنی علت سقوط این هواپیما شده نمی تواند، او به خبرنگاران گفت: من شک دارم، دیگران نیز شک و تردیدهایی دارند، این یک فاجعه است، از طرف دیگر ممکن است کسی اشتباه کند، این هواپیما در منطقه ای نسبتا دشوار پرواز کرد، برخی ها می گویند که هواپیما نقص فنی داشت، من شخصا فکر نمی کنم، لازم است که بررسی شود.

مقامات امریکایی: هواپیمای اوکراینی توسط ایران ساقط شده است - اسپوتنیک افغانستان
مقامات امریکایی: هواپیمای اوکراینی توسط ایران ساقط شده است

این در حالی است که روز پنجشنبه، رسانه های امریکایی گزارش داده اند که موشک های سیستم دفاع هوایی ایران می تواند به هواپیما برخورد کرده باشد.

این هواپیمای 3 دقیقه بعد از پرواز سقوط کرد و بر اساس آنچه اعلام شده، 144 نفر ایرانی، 11 نفر اوکراینی، 10 نفر افغانی، 9 نفر کانادایی، 4 نفر سویدنی و یک نفر بریتانیایی جان باخته‌اند.

این در حالی است که رئیس سازمان هواپیمایی ایران می گوید که به دلیل فرافکنی درباره سقوط سومین هواپیمای بوئینگ و ضرر هنگفت و کاهش سهام این شرکت درصورت اثبات سقوط این هواپیما به دلیل نقص فنی مجبور هستند شایعه برخورد موشک را مطرح کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала