برزینس: در مورد حمله ایران ما از قبل می دانستیم

© AFP 2023 / Stringerبرزینس: در مورد حمله ایران را ما از قبل می دانستیم
برزینس: در مورد حمله ایران را ما از قبل می دانستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده لتونیایی می گوید که نقش حملات موشکی ایران به پایگاه نظامی امریکا به موقع رسیده بود، رسانه های ایرانی در مورد این حملات مبالغه می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، آندریس برزینس فرمانده لتونیایی روز (جمعه،10 جنوری) به خبرنگاران گفت: ارتش لتونیا که در پایگاه عین الاسد جاییکه نیروهای نظامی امریکا مستقر هستند، به آنها هشدار داده شد که 4 کیلومتر از محل حمله دور باشند.

کشته شدن 80 نظامی امریکا در حملات موشکی ایران - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن 80 نظامی امریکا در حملات موشکی ایران

او تایید کرد که اطلاعات مربوط به حمله برنامه ریزی شده توسط ایران، به موقع رسیده بود، بنابر این سربازان وقت داشتند که آماده شوند به یک مکان امن بروند.

برزینز گفت:"ما زمان دقیق حمله را می دانستیم ، بنابراین همه چیز خوب پایان یافت. سربازان لتونیایی چهار کیلومتری از محل حمله دور بودند".

او اظهار داشت که موشک های بالستیک از این نوع شامل 600 تا 900 کیلوگرم مواد منفجره است.

او گفت:"این حمله بسیار قدرتمند بود، یکی از سربازان ما که این ششمین ماموریت اش است که قبلا به عراق  نیز رفته بود و شاهد حملات مختلفی می باشد، به نظر او، این بزرگترین و خطرناک ترین حمله در عراق بوده است.

به گفته برزینز، متحدین نیز در حال آماده سازی این سناریو بودند که ایران می تواند موشکی را نه با مواد منفجره بلکه با سلاح های شیمیایی شلیک کند.

اولین واکنش پنتاگون به حملات موشکی ایران - اسپوتنیک افغانستان
اولین واکنش پنتاگون به حملات موشکی ایران

به باور برزینز، آنچه را که رسانه ایران در مورد این حمله گزارش داده بود، گفت: رسانه های ایرانی تا حدودی در مورد آسیب های وارد شده مبالغه می کنند.

تنش‌ها میان ایالات متحدۀ امریکا و جمهوری اسلامی ایران، زمانی بالا گرفت که امریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داد و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم جنوری به دو پایگاه امریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. ایران اعلام کرد که این حمله در عملیاتی تحت نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала