سفیر ایران در کابل: قاآنی معاون سفیر نبود

© ارگ ریاست جمهوریسفیر ایران در کابل: قاآنی معاون سفارت ایران نبود
سفیر ایران در کابل: قاآنی معاون سفارت ایران نبود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر ایران در کابل تاکید می کند که هر گاه ایران به پایگاه های امریکا در افغانستان حمله کند، با رهبران این کشور تصمیم خواهند گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، بهادر امینیان سفیر ایران در کابل می گوید که ما به حاکمیت ارضی افغانستان احترام دارم، اما اگر یکی از پایگاه های امریکا را مورد حمله قرار دهیم، در این باره با رهبران رهبران ما تصمیم خواهند گرفت.

سفر اسماعیل قاانی فرمانده جدید سپاه قدس ایران به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افشای سفر مخفیانه اسماعیل قاانی فرمانده جدید سپاه قدس به افغانستان

او افزود که ایران از پروسه صلح حمایت می کندو در هیچ گفتگوی شرکت نخواهد کرد مگر اینکه افغانستان در آن نشست حضور داشته باشد.

آقای امینیان می افزاید که ایران از امارت اسلامی نه، بلکه از جمهوری اسلامی افغانستان را به رسمیت میشناسیم، و کمک های ایران در بخش های زیربنایی افغانستان ادامه خواهد داشت.

او در مورد سفر اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس ایران به ولایت بامیان گفت که این سفر با هماهنگی حکومت افغانستان صورت گرفته بود و با چرخ بالهای نیروهای امنیت ملی به بامیان انتقال داده شده بود.

بهادر امینیان در رابطه به نحو و هدف آمدن اسماعیل قاآنی گفت: "به دعوت مقامهای امنیتی شما آمده اینجا و با هلیکوپترهای امنیتی به ولایت بامیان انتقال داده شده بود. این یک واقعیت است. او برای گفتگوهای امنیتی سفر کرده بود".

فرمانده سپاه پاسداران: به حضور آمریکا در خاور میانه پایان می‌دهم - اسپوتنیک افغانستان
فرمانده سپاه پاسداران: به حضور آمریکا در خاور میانه پایان می‌دهم

این در حالی است که والی بامیان قاآنی را به عنوان معاون سفیر ایران معرفی کرده بود که توسط سفیر ایران کاملا رد شد.

او اظهار داشت: "تنها چیزی که ما با والی بامیان در آن اختلاف داریم، این است که گفته [اسماعیل قاآنی] با عنوان معاون سفیر آمده بود در حالیکه اصلاً ایشان اینجا نبوده و خودش را به عنوان معاون سفیر معرفی نکرده".

تنش‌ها میان ایالات متحدۀ امریکا و جمهوری اسلامی ایران، زمانی بالا گرفت که امریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داد و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم جنوری به دو پایگاه امریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. ایران اعلام کرد که این حمله در عملیاتی تحت نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала