ساکنان شهر کابل: کابـل با کارهـای نمـایشی امـن نمی ‌شـود

© Photo / فیسبوک وزارت امور داخله ساکنان شهر کابل: کابـل با کارهـای نمـایشی امـن نمی ‌شـود
 ساکنان شهر کابل: کابـل با کارهـای نمـایشی امـن نمی ‌شـود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات در وزارت داخله می‌گویند که برای بهتر شدن وضعیت امنیتی شهر کابل عملیات مبارزه با جرایم جنایی، گشت‌زنی‌های شبانه را آغاز کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ماندگار، مسوولان فرماندهی پولیس کابل می‌گویند که از آغاز این عملیات تا کنونی ۳۷ مجرم به صورت بالفعل بازداشت شده‌اند و در عملیات جداگانه ۲۵ گروه تبه‌کار سارق از بین رفته‌اند.

این در حالی است که مسعود اندرابی سرپرست وزارت داخله، شب جمعه، ۲۰ جدی برای بررسی وضعیت امنیتی شهر کابل به برخی از ساحات کابل رفته است.

در تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، مسعود اندرابی سرپرست وزارت داخله را هنگام شب در جاده‌های کابل نشان می‌دهد که در پشت فرمان موتر نوع رنجر پولیس است.

مسوولان وزارت داخله گفته‌اند، عملیات گشت‌زنی برای مبارزه با جرایم جنایی آغاز کرده‌اند.

تمامی مسئولان حوزه‌های امنیتی کابل تبدیل می شوند - اسپوتنیک افغانستان
تمامی مسئولان حوزه‌های امنیتی کابل تبدیل می شوند

باشنده‌گان کابل، اما این رویکرد و گشت‌زنی سرپرست وزارت داخله را نمایشی می‌دانند. به گفتۀ آنان، این کار نمی‌تواند به تأمین امنیت شهروندان کمک کند.

در همین حال، فرماندهی پولیس کابل می‌گوید که از آغاز عملیات مبارزه با جرایم تا اکنون نزیک به ۲۵ گروهی که جرایم را جنایی را سازمان‌دهی می‌کرد، از بین رفته است و اکنون کابل عاری از گروه‌های تبه‌کاری جرمی است.

با این حال  شهر کابل با نزدیک به ۲۲ حوزه امنیتی، فرماندهی پولیس کابل، گانیزیون کابل، فرقه ۱۱۱ ارتش و ده‌ها نهاد دیگر امنیتی، از شرایط بد امنیتی دارا است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала