صالح: اگر عملیات بر آمر ستار عمدی بوده باشد خیانت ملی است

© Photo / moi / moi صالح: اگر عملیات بر آمر ستار عمدی بوده باشد خیانت ملی است
 صالح: اگر عملیات بر آمر ستار عمدی بوده باشد خیانت ملی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نخست دستۀ انتخاباتی «دولت ساز» به رهبری اشرف غنی، می‌گوید که اگر عملیات نیروهای دولتی بر آمر ستار عمدی بوده باشد، یک خیانت ملی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، امرالله صالح، معاون نخست دستۀ انتخاباتی «دولت ساز» که امروز (جمعه، ۲۰جدی) همراه با شماری از مقام‌های دولتی و فرمانده‌هان پیشین جهادی در مراسم دعاخوانی برای آمرستار، در ولایت پروان شرکت کرده بود، هئیت بررسی‌کننده کارش را تا دوهفتۀ دیگر پایان خواهد داد و موضوع روشن خواهد شد.

او افزود: «یک فرض کنید خدای ناخواسته آمر صاحب عبدالستار لکه‌یی در وجود شان می‌بود، آیا در همین‌طور یک شب قشون کشی به طرف یک کوچه در خیرخانه ضرور بود؟».

تاکنون مشخص نیست که به چه دلیلی نیروهای امنیت ملی بر آمر ستار عملیات کرده‌اند.

امرالله صالح اما می‌گوید که رییس‌جمهور غنی از این عملیات آگاهی نداشت و پاسخ‌های رهبری وزارت داخله و امنیت ملی نیز برایش قناعت بخش نبودند: «اولین دلیلی که رییس‌جمهور افغانستان شوکه شد این‌که چرا سیستم خود دولت آن‌ها [رییس‌جمهور] را در جریان نگذاشته‌است ».

الماس ذاهد، مشاور رییس‌جمهور غنی که نیز در مراسم دعاخوانی امروز در پروان شرکت کرده بود، گفت: «تا وقتی‌که مجرمین به جزای اعمال شان نرسد و تا وقتی که کسانی که در این توطیه و دسیسه دست داشته‌اند به چنگال قانون سپرده نشوند – ما این قضیه را تعقیب می‌کنیم».

 عدم آگاهی ارگ از یک عملیات امنیت ملی در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عدم آگاهی ارگ از یک عملیات امنیت ملی در کابل

در همین حال یک هئیت 9 نفری برای بررسی چگونگی کشته‌شدن آمر ستار گماشته شده‌است.

ایوب سالنگی، عضو هیئت بررسی کنندۀ این رویداد نیز بیان داشت: «جلسات رسمی ما و کار عملی ما روز شنبه شروع می‌شود.»

گفتنی است که آمر ستار، همراه با پسر، خواهرزاده و دو تن دیگر یک‌شنبه شب (۱۴جدی) در یک عملیات نیروهای امنیت ملی در منطقۀ خیرخانۀ کابل کشته شد. امنیت ملی اما تاکنون دربارۀ این رویداد چیزی نگفته‌است.

شایان ذکر است، که آمر ستار، یکی از فرمانده‌هان جهادی و عضو دستۀ انتخاباتی دولت‌ ساز بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала