ایران: تحریم‌های امریکا بی نتیجه خواهد بود

© Photo / IRNAایران: تحریم‌های امریکا بی نتیجه خواهد بود
ایران: تحریم‌های امریکا بی نتیجه خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه ایران تحریم‌های امریکا علیه این کشور را ناکام خواند.

به گزارش اسپوتنیک، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در صفحه تلگرام خود نوشته است که تحریم‌های امریکا علیه ایران بی‌نتیجه خواهد بود. وی نوشت: "متأسفانه، ایالات متحده به اقدامات مجدد خود به روش یک جانبه و غیرقانونی ادامه می دهد و قانون بین‌المللی را نقض می‌کندو تحریم هایی را علیه صنعت ایران اعمال می کند و به این ترتیب زندگی میلیون ها انسان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.
موسوی، علاوه کرد:"اعمال تحریم ها نقض آشکار 2231 شورای امنیت سازمان ملل است."
وی همچنین خاطرنشان كرد: امریكا مجبور خواهد شد كه عدم موفقیت سیاست خود در این جهت را بپذیرد.
گفته‌های او درحالیست که رئیس جمهور امریکا، دونالد ترامپ گفته بود که ایالات متحده به دلیل حملات موشکی ایران به پایگاه هایی نظامی این کشور در عراق تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کرده است، او افزود که در حملات موشکی، هیچ سربازی امریکایی و عراقی کشته نشده است.
ترامپ اظهار داشت: این تحریم‌ها قبلا نیز انجام شده بود، اما حالا ما آنها را افزایش داده‌ایم، تحریم‌ها بسیار سنگین بود، اما اکنون این تعداد قابل توجهی افزایش یافته است.
تنش‌ها میان ایالات متحدۀ امریکا و جمهوری اسلامی ایران، زمانی بالا گرفت که امریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داد و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم جنوری به دو پایگاه امریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. ایران اعلام کرد که این حمله در عملیاتی تحت نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала