تشکیل گروه هماهنگی و پاسخگویی بین المللی برای خانواده های قربانیان هواپیمای اوکراینی  PS752

© وزارت خارجه تشکیل گروه هماهنگی و پاسخگویی بین المللی برای خانواده های قربانیان هواپیمایی اوکراینی PS752
تشکیل گروه هماهنگی و پاسخگویی بین المللی برای خانواده های قربانیان هواپیمایی اوکراینی  PS752  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان از تشکیل گروه هماهنگی و پاسخگویی بین المللی برای خانواده های قربانیان هواپیمای اوکراینی  PS752 خبر داد.
رهبر ایران درباره سقوط هواپیمای اوکراینی: صادقانه و صریح با مردم مطرح کنید - اسپوتنیک افغانستان
رهبر ایران درباره سقوط هواپیمای اوکراینی: صادقانه و صریح با مردم مطرح کنید

به گزارش اسپوتنیک، ادریس زمان سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، تأسیس گروه هماهنگی و پاسخگویی بین المللی برای خانواده های قربانیان PS752 را که توسط کانادا آغاز شده بود، تأیید کرد.

ادریس زمان سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با فرانسوا فیلیپ شامپین وزیر امور خارجه کانادا و وزیران امور خارجه دیگر کشورها درباره سقوط فاجعه بار هواپیمای اوکراینی در ایران به گفت و گوی تیلیفونی پرداخت و در جریان این گفت و گوها، آنها موافقت خود را برای ایجاد گروه هماهنگی و پاسخگویی بین المللی برای خانواده ها ابراز کردند.

همه کشورهای شرکت کننده بر لزوم بررسی کامل و شفاف درباره دلایل سقوط هواپیما تأکید کردند تا خانواده ها و عزیزان پاسخ های مورد نظر خود را دریافت کنند. آنها همچنین توافق کردند، که در روزها و هفته های آینده، آنها همچنان در تماس نزدیک خواهند بود و از نزدیک با هم همکاری می کنند. آنها همچنین برای اطمینان از شفافیت و پاسخگویی در پی این رویداد غم انگیز با سایر شرکای بین المللی ادامه خواهند داد.

وزارت خارجه افغانستان همچنان نوشته است، که با توجه به آخرین اطلاعیه دولت ایران درباره این حادثه، ما از کلیه کشورهایی که زیر تأثیر این فاجعه قرار گرفته اند می خواهیم تا هماهنگی های خود را گسترش داده و از نزدیک با آنها ارتباط برقرار کنند تا از شفافیت و پاسخگویی و همچنین ارائه کلیه اطلاعات و کمک های لازم برای خانواده های قربانیان اطمینان حاصل شود.

یادآوری می کنیم، که هواپیمای بوئینگ 737 اوکراین در تاریخ (18 جدی)  دقایقی پس از پرواز از میدان هوایی امام خمینی به مقصد کی‌یف در نزدیکی تهران با 176 سرنشین سقوط کرد. این اتفاق تنها ساعاتی پس از حمله راکتی ایران به مواضع نیروهای امریکایی در عراق بود، که به گفته مقامات سپاه انتقام از قتل قاسم سلیمانی توسط امریکا بود.

همان زمان، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، اوکراین با وجود انکارهای ایران، حمله موشکی یا تروریسم را از جمله تئوری های ممکن برای وقوع این سانحه دانست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала