صحبت تلفنی روحانی با نخست وزیر کانادا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / صحبت تلفنی روحانی با نخست وزیر کانادا
صحبت تلفنی روحانی با نخست وزیر کانادا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایران در صحبت تلفنی با نخست وزیر کانادا با وی، ابراز تاسف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی، شام امروز تاریخ 11 جنوری با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در تماس تلفنی با وی، ضمن ابراز تاسف از حادثه سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین و کشته شدن مسافران این پرواز در این سانحه، گفت: تحقیقات موثری برای دستیابی به دلایل این حادثه انجام شده و بررسی های تکمیلی هم تا رسیدن به نتیجه نهایی با سرعت و دقت در حال انجام است.
رئیس جمهور افزود: این سانحه برای مردم ایران و کانادا و ملت های دیگری که اتباع آنها در این هواپیما بودند دردناک و غم بزرگی بود.
روحانی گفت: ایران از هرگونه همکاری بین المللی در چارچوب قوانین بین الملل برای روشن شدن دقیق این حادثه استقبال کرده و همه تسهیلات کنسولی را برای این منظور فراهم خواهد کرد و آماده ایم تا وزرای خارجه ایران و کانادا گفتگوهای خود را ادامه دهند.
در عین حال جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز در این تماس تلفنی با تسلیت کشته شدن جمعی از مردم ایران در سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت: باید با همکاری هم تلاش کنیم تا دلایل این حادثه به روشنی مشخص شود.
از سویی هم ترودو گفت: امیدوارم در آینده بتوانیم برای مسائلی که بتواند در امنیت منطقه تاثیر داشته باشد با هم گفتگوهای بیشتری داشته باشیم.

هواپیمای بوئینگ 737 اوکراین در تاریخ (18 جدی)  دقایقی بعد از پرواز از فرودگاه امام خمینی به مقصد کی‌یف در نزدیکی تهران با 176 سرنشین سقوط کرد. این اتفاق تنها ساعاتی بعد از حمله موشکی ایران به مواضع نیروهای آمریکایی در عراق بود که به گفته مقامات سپاه،‌ انتقام از قتل قاسم سلیمانی توسط آمریکا بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала