عضو پیشین طالبان: توافق صلح با امریکا در هفته روان امضا می شود

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر عضو پیشین طالبان: توافق صلح با امریکا در هفته روان امضا می شود
عضو پیشین طالبان: توافق صلح با امریکا در هفته روان امضا می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو پیشین گروه طالبان از امضا شدن توافق صلح با امریکا در هفته روان پس از کاهش تنش ها میان ایران و امریکا خبر داد.
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: زمان امضای توافق‌نامه‌ی صلح هرچه زودتر مشخص شود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سیداکبرآغا یک عضو پیشین گروه طالبان روز شنبه به یکی از رسانه های داخلی افغانستان گفت، که برخی ازکشورهایی که باید در مراسم امضای توافق‌نامه صلح حضور می یافتند، از شرکت در امضای توافق نامه بین طالبان و امریکا خودداری کرده و به همین دلیل امضای توافق به تعویق افتاده است.

وی درباره اینکه نمایندگان کدام کشورها حاضر نشدند، که در مراسم امضای توافق ‌نامه صلح شرکت کنند، چیزی نگفت اما رسانه های افغانستان گمانه زنی کرده اند، که به احتمال زیاد نمایندگان کشورهای روسیه و چین به دلیل رابطه خوبی که با ایران دارند، حاضر به شرکت در این مراسم نشدند.

اکبر آغا گفت: با کاهش تنش بین امریکا و ایران به احتمال بسیار زیاد در هفته جاری توافقنامه صلح بین امریکا و طالبان با حضور نمایندگان کشورهای جهان به امضا برسد.

به گفته اکبر آغا بین طالبان و امریکا اختلافی باقی نمانده و مقدمات امضای توافقنامه صلح هم فراهم شده است.

یادآوری می کنیم، که ضمیر کابلوف نماینده روسیه در امور افغانستان و پاکستان پیش از این گفته بود که توافقنامه صلح بین امریکا و طالبان در اوایل سال جدید میلادی امضا خواهد شد که نمایندگان ۲۰ کشور از جمله خود وی در این مراسم دعوت شده ‌اند.

زلمی خلیل زاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح با طالبان روز یکشنبه هفته گذشته وارد قطر شد و گفته می شد که این هفته توافق‌نامه صلح بین دو طرف امضا خوهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала