آیا سوریه در ترور سلیمانی دست داشت؟

© AFP 2023 / KHAMENEI.IR / AFPسردار قاسم سلیمانی
سردار قاسم سلیمانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از رسانه ها از احتمال همدست بودن سوریه با ایالات متحده آمریکا در ترورسردار قاسم سلیمانی خبر می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه  رویترز با استناد از منابع موجود در عراق، می نویسد: احتمال دارد سوریه در ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در عراق با ایالات متحده کمک نموده باشد.

مشخص شده است که این تحقیقات بر همکاری جاسوسان در فرودگاه های دمشق و بغداد که محل دقیق سلیمانی را با ارتش آمریکا ردیابی کرده اند، متمرکز شده است.

به گفته یک مقام امنیتی عراقی، محققان دلیل خوبی در اختیار دارند که شبکه جاسوسی در فرودگاه بغداد می تواند در نشت اطلاعات مهم محرمانه در مورد حرکات سلیمانی نقش داشته باشد.

 طبق گزارش رویترز این چهار فرد متهم به آن هستند که در قالب تیم جاسوسی گسترده‌ای اطلاعات را در اختیار ارتش آمریکا قرار داده‌اند.

سازمان اطلاعات سوریه و ماموران امنیت ملی عراق در حال بازجویی از این چهار متهم هستند.

همچنین وزارت دفاع آمریکا از پاسخ به سوالی مبنی بر دریافت اطلاعات از این چهار مظنون خودداری کرده است.

 تنش‌ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، زمانی بالا گرفت که آمریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داد و ترور کرد.

 ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم جنوری به دو پایگاه آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. ایران اعلام کرد که این حمله در عملیاتی تحت نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام انجام شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала