افغانستان دوباره عضو «جنبش جهانی سازمان پیشاهنگی» شد

© وزارت معارف افغانستان دوباره عضو «جنبش جهانی سازمان پیشاهنگی» شد
افغانستان دوباره عضو «جنبش جهانی سازمان پیشاهنگی» شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان پیشاهنگی افغانستان پس از چهل‌ویک سال دوباره عضویت جنبش جهانی این سازمان را به دست آورد.
نشست دیجیتال‌سازی سیستم وزارت معارف در غیاب سرپرست این وزارت در ارگ - اسپوتنیک افغانستان
نشست دیجیتال‌سازی سیستم وزارت معارف در غیاب سرپرست این وزارت در ارگ

به گزارش اسپوتنیک، وزارت معارف افغانستان نوشت: سازمان پیشاهنگی افغانستان یک‌صدوهفتادویکمین عضو جنبش جهانی پیشاهنگی است. سازمان پیشاهنگی افغانستان با کسب این عضویت، می‌تواند از همه ای حقوق و امتیازات جنبش جهانی پیشاهنگی استفاده کند.

براساس معلومات وزارت معارف، اعضای سازمان پیشاهنگی افغانستان می‌توانند در همه ای برنامه‌های بین‌المللی پیشاهنگان از جمله جشنواره‌های جهانی، سیمینارها، کنفرانس‌ها و سمپوزیم‌هایی که در مورد صلح، محیط زیست، موضوعات حقوق بشری، استفاده از انرژی خورشیدی و… برگزار می‌شود، شرکت و کمک‌های این جنبش را جلب کنند.
وزارت معارف افزوده است، که سازمان پیشاهنگی افغانستان در حال حاضر ۱۱ هزار عضو جوان دارد، که توسط مربیان مسلکی رهبری می‌شوند. این افراد از میان دانش‌آموزان مکاتب، پرورشگاه‌ها و محلات زیست انتخاب شده‌اند.
آنان در اوقات فراغت از درس، در قسمت تأمین نظم و انضباط در محیط مکتب و بیرون از مکتب، حفاظت از محیط زیست، رعایت حفظ‌الصحه، خدمات اجتماعی و پروژه‌های رشد و استفاده از انرژی خورشیدی آموزش می‌بینند و در این بخش‌ها رضاکارانه فعالیت می کنند.
یادآوری می کنیم، که افغانستان درسال ۱۳۳۶ خورشیدی عضویت جنبش جهانی پیشاهنگی را کسب کرده بود، اما در سال ۱۹۷۹ میلادی عضویت افغانستان در این سازمان به دلیل سیاسی‌شدن آن به تعلیق درآمد.
وزارت معارف گفته است، که تلاش‌های این وزارت در سال‌های اخیر سبب شد تا جایگاه افغانستان در این سازمان احیا شود.جنبش جهانی پیشاهنگی در حال حاضر بیش ۵۱ میلیون نفر عضو دارد. این جنبش در سال ۱۹۰۷ میلادی به هدف کمک به جوانان و روند آموزش و پرورش آنان ایجاد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала