تجمع‌ها و تظاهراتی مردمی در اعتراض به سرنگونی طیارۀ اوکراین در تهران + ویدیو

© AP Photo / Ebrahim Norooziتجمع‌ها و تظاهراتی مردمی در اعتراض به سرنگونی طیارۀ اوکراین در تهران + ویدیو
تجمع‌ها و تظاهراتی مردمی در اعتراض به سرنگونی طیارۀ اوکراین در تهران + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در برخی از دانشگاه‌های ایران، از جمله صنعتی شریف، تهران و امیرکبیر تجمع‌ها و تظاهراتی در اعتراض به سرنگونی طیارۀ اوکراین با آتش سیستم راکتی سپاه بر پا شد.

به گزارش اسپوتنیک، دها نفر از مردم تهران در اعتراض به اعلام دیرهنگام دلیل سقوط طیارۀ اوکراینی که منجر به جان باختن جمعی ایرانیان شد، مقابل دانشگاه‌های اصلی پایتخت در خیابان‌های حافظ، انقلاب و آزادی تجمع کردند.

طبق گزارش خبرنگار ایرنا مقابل دانشگاه امیرکبیر حضور زیاد مردم بویژه جوانان موجب شده است تا ساعتی قبل جمعیت به سمت چهارراه ولیعصر حرکت کند. جمعیت از تقاطع خیابان طالقانی و حافظ تا تقاطع انقلاب حافظ و به سمت چهارراه ولیعصر در حرکت است و هر لحظه بر تعداد آنان افزوده شد. تعدادی از اجتماع کنندگان شمع روشن کرده و عکس مسافران جان باخته را در دست دارند. همین تجمع با شمار کمتری از شرکت کنندگان در مقابل دانشگاه تهران برگزار شد و دانشجویان تلاش داشتند به یاد هم‌کلاسی‌های درگذشته‌شان در سقوط طیاره شمع یادبود روشن کنند. سردار دانشگاه صنعتی شریف نیز شاهد تجمع اعتراضی دانشجویان و مردم بود. محور اصلی اعتراض‌های برگزار شده پذیرش و اعلام دیرهنگام نقش سیستم دفاع راکتی در سقوط طیاره است. این تجمع‌ مقابل دانشگاه امیرکبیر با دخالت نیروی انتظامی متفرق شد.

 طیارۀ بوئینگ 737 اوکراین با 176 مسافر و 9 خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در ولایت تهران سقوط کرد و همه مسافران جان باختند. صبح امروز ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، طیارۀ خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала