تلاش آمریکا برای ترور یک فرمانده دیگر ایرانی

© AP Photo / Ebrahim Norooziتلاش آمریکا برای ترور یک فرمانده دیگر ایرانی
تلاش آمریکا برای ترور یک فرمانده دیگر ایرانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به نظر می‌آید آمریکا پیش از ترور سردار قاسم سلیمانی، به دنبال ترور فرمانده ارشد سپاه قدس در یمن نیز بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه  The Washington Post نوشت: در روزی که ارتش آمریكا فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، قاسم سلیمانی را ترور نمود، آنها برای ترور فرمانده ارشد سپاه پاسداران قدس برای یمن نیز تلاش نافرجام نموده بودند.

در گزارش آمده است که فرد مورد نظر، جنرال عبدل رضا شهلایی، فرمانده ارشد سپاه پاسداران قدس برای یمن بود. به گفته نشریه، وی متخصص مالی ویکی از  فرماندهان ارشد نیروهای سپاه است که در یمن فعالیت دارد.

در گزارش آمده است که تلاش ایالات متحده برای ترور این جنرال ایرانی نا موفق بود.

واشنگتن پست می نویسد که عملیات ناموفق علیه عبدالرضا شهلایی می تواند نشان دهنده این موضوع باشد که آمریکا اقدامات گسترده ای علیه فرماندهان سپاه ایران انجام می دهد و بعید به نظر می رسد که هدف آنها تنها سردار سلیمانی بوده است.

گفتنی‌ست که تنش‌ها میان ایالات متحدۀ امریکا و جمهوری اسلامی ایران، زمانی بالا گرفت که امریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داد و ترور کرد.

 ایران نیز در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم جنوری به دو پایگاه امریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. ایران اعلام کرد که این حمله در عملیاتی تحت نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала