افشای مذاکرات پنهانی آمریکا و ایران پس از ترور سلیمانی

© AFP 2023 / Carlos BarriaФлаги Сша и Ирана
Флаги Сша и Ирана  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه‌ای آمریکایی از مذاکرات محرم میان ایالات متحده و ایران پس از ترور سردرار قاسم سلیمانی خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آمریکایی The Wall Street Journal نوشت: پس از کشته شدن سردار سلیمانی در عراق، ایالات متحده و ایران مذاکرات پنهانی را انجام داده اند.

نشریه می نویسد که این کشورها اطلاعات شان  را از طریق سفیران سوئیس در ایران رد و بدل نموده اند .

مقامات آمریکایی گفته اند که این گفتگوها بر خلاف اظهارات رسمی، متعادل بوده. منابع همچنین افزوده اند که اولین پیام چند ساعت پس از ترور سلیمانی از سوی ایالات متحده ارسال شده است.

  واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از حملات راکتی ایران آگاه بود

 بر اساس این گزارش، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا از جمهوری اسلامی خواسته است از تشدید درگیری خودداری كند و جانب ایران نیز برای پاسخ به کاخ سفید از همین کانالها در سفارت سوئیس در جمهوری اسلامی ایران استفاده نموده اند.

گفته می‌شود این پیام ها ازطریق فکس رد و بدل شده است و فقط تعداد محدودی از افراد در مورد آن اطلاع داشتند.

  پیش از این مشخص شد که ایالات متحده در تلاش ترور یکی از فرماندهان سپاه عبدالرضا شاهلایی، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است، اما این عملیات ناموفق بود. ایالات متحده عملیاتی مشابه در یمن را در روز حمله به سلیمانی انجام داد، اما تلاش برای ترور یک فرمانده دیگر سپاه را اعلام نکرد.

تنش‌ها میان ایالات متحدۀ امریکا و جمهوری اسلامی ایران، زمانی بالا گرفت که امریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داد و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم جنوری به دو پایگاه امریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. ایران اعلام کرد که این حمله در عملیاتی تحت نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала