طالبان: زمان امضای توافق‌نامه‌ی صلح هرچه زودتر مشخص شود

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان توقع دارد که زمان امضای توافق‌نامه‌ی صلح هرچه زودترمشخص شود.

به گزارش اسپوتنیک، طالبان اعلام کرده اند که زمان امضای توافق‌نامه‌ی صلح مشخص نشده و این گروه توقع دارند که زمان امضای این توافق‌نامه به زودی مشخص شود.

سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در دفتر قطر به خبرگزاری گفته است: «زمان امضای توافق‌نامه مشخص نشده است. ما توقع داریم که زمان امضای توافق‌نامه‌ی صلح به زودی مشخص شود.»

پیش از این فرستاده‌ی ویژه‌ی رییس جمهور روسیه در امور افغانستان به رسانه ها  گفته بود که آمریکا و طالبان به این‌که روسیه و شماری دیگری از کشورها هنگام امضای توافق صلح در قطر حضور داشته باشند، توافق دارند.

این در حالیست که   منابع نزدیک به طالبان تایید کرده اند که اختلاف میان نماینده‌های آمریکا و طالبان وجود ندارد و این گروه همچنان بر کاهش خشونت‌های سراسری در افغانستان توافق دارند.

یادآوری میکنیم که در ماه سپتامبر گذشته به نظر می‌رسید شرایط برای حصول توافق میان آمریکا و طالبان فراهم آمده است تا فرایند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان آغاز و آتش‌بسی میان طالبان و دولت افغانستان برقرار شود؛ موضوعی که می‌توانست به بیش از 18 سال جنگ داخلی در کشور پایان دهد. اما در همان ماه دونالد ترامپ پس از کشته شدن یک سرباز افغان، به طور ناگهانی مذاکرات را متوقف و چندی پیش  زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور افغانستان اعلام کرد که شرط آمریکا برای از سرگیری مذاکرات، کاهش خشونت در افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала