نگرانى وزير دفاع بريتانيا در پى كاهش نقش نظامى امریکا در جهان

© REUTERS / Toby Melvilleنگرانى وزير دفاع بريتانيا در پى كاهش نقش نظامى امریکا در جهان
نگرانى وزير دفاع بريتانيا در پى كاهش نقش نظامى امریکا در جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع بریتانیا با بیان اینکه امریکا «رهبری» جهان را از دست داده، از لزوم بازنگری در سیاست‌های دفاعی بریتانیا سخت گفت.

به گزارش اسپوتنیک، بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا در مصاحبه با روزنامه ساندی تایمز تاکید کرد، لندن باید در بخش ادوات نظامی سرمایه‌گذاری کند تا اتکای آن به پوشش هوایی و طیاره‌های جاسوسی امریکا در درگیری‌های آتی کمتر شود.

وی همچنان گفت که نگرانم اگر امریکا از رهبری خودش در سراسر جهان عقب بکشد، این برای جهان و برای ما بد خواهد بود. ما برای بدترین شرایط برنامه‌ریزی می‌کنیم و امید داریم بهترین‌ها اتفاق بیفتد.

مخالفت بریتانیا با حمله نظامی امریکا به ایران - اسپوتنیک افغانستان
مخالفت بریتانیا با حمله نظامی امریکا به ایران

بریتانیا به عنوان یکی از متحدان اصلی ایالات متحده که «روابط ویژه» با واشنگتن را در قلب سیاست خارجی خودش قرار داده است، همچنین به طور سنتی یک ستون و حامی قوی ناتو بوده است.

اما والاس در سخنانی غیر معمول گفت، نگرانی‌ها بابت امریکا تحت رهبری دونالد ترامپ و این که ایالت متحده سیاست‌های انزواطلبی فزاینده دنبال کند، خواب شب را از او می‌گیرد.

او تاکید کرد: در طول سال گذشته شاهد خروج امریکا از سوریه و اظهارات دونالد ترامپ درباره عراق و این که گفته بود ناتو باید مسوولیت عهده‌دار شود و کارهای بیشتری در خاورمیانه انجام دهد، بوده‌ایم.

به گفته وزیر دفاع بریتانیا، این تصور که لندن همواره بخشی از یک ائتلاف امریکا خواهد بود، دیگر معتبر نیست و دولت باید مطابق آن برنامه‌ریزی کند. والاس تاکید کرد: ما به پوشش هوایی امریکایی و تجهیزات شناسایی و جاسوسی امریکا وابسته هستیم. ما باید تجهیزاتمان را متنوع کنیم.

در شرایطی که لندن برای خروج از اتحادیه اروپا در 31 جنوری آماده می‌شود، دولت بریتانیا مشخص کرده است که روابط با واشنگتن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مذاکرات تجاری در صدر دستور کار قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала