امریکا عراق را به مسدود کردن حساب‌های دولتی تهدید کرد

© AP Photo / Maya Alleruzzoامریکا عراق را به مسدود کردن حساب‌های دولتی تهدید کرد
امریکا عراق را به مسدود کردن حساب‌های دولتی تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت ترامپ به عراق هشدار داده است که اگر نیروهای امریکایی را از خاک‌اش بیرون کند ممکن است دسترسی به حساب‌های حساس دولتی اش را در امریکا از دست بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های عراقی گزارش داده است که دولت ترامپ به عراق هشدار داد که اگر نیروهای امریکایی را از خاک‌اش بیرون کند ممکن است دسترسی به حساب‌های حساس دولتی‌اش را در امریکا از دست بدهد.

 ترامپ بابت خروج از عراق پول خواست - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ بابت خروج از عراق پول خواست

براساس گزارش این روزنامه، امریکا به مقامات عراقی هشدار داده است که در صورت اخراج نظامیان امریکایی از عراق، واشنگتن می‌تواند دسترسی عراق به حساب‌های بانک مرکزی این کشور که در شعبه مرکزی امریکا در نیویورک نگهداری می‌شود را مسدود کند. این هشدار امریکا را روز چهارشنبه عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق دریافت کرد.

این روز نامه یادآوری می‌شود که چنین اقدامی از سوی مقامات امریکایی می‌تواند صدمه سنگین به اقتصاد عراق وارد کند. این که چه مقدار در حساب بانکی ذخیره شده است معلوم نیست.

پیشتر، امریکا به دلیل سوء ظن مبنی بر این که وجوه حاصل از فروش نفت عراق برای تأمین مالی داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) استفاده می‌شود و به حساب هایی در ایران منتقل می‌شود، دسترسی بغداد را به این حساب‌های اش برای چندین هفته در سال 2015 میلادی مسدود کرده بود.

 پارلمان عراق پس از حمله نیروهای امریکایی در نزدیکی میدان هوایی بین‌المللی بغداد که منجر به ترور قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران شد، تصمیم گرفت نیروهای خارجی را از این کشور خارج کند.  امریکا بدون توافق با مقامات عراقی حمله را راه اندازی کرده بود.

سردار عبدالکریم هالف، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت: از قبل آماده سازی سازوکار برای اخراج سربازان امریکایی آغاز شده است. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا در پاسخ به این مسئله عراق را با عواقب جدی تهدید كرد. به گفته وی، او آماده است که تحریم هایی را علیه بغداد اعمال کند که «بی‌سابقه» است. علاوه بر این، رئیس‌جمهور ترامپ اضافه کرد که ارتش امریکا قصد ندارد عراق را ترك كند تا زمانی كه عراق هزینه پایگاه هوایی ساخته شده توسط امریکایی‌ها را بپردازد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала