سخنگوی دولت ایران کمک سه میلیارد دالری قطر را تکذیب کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سخنگوی دولت ایران کمک سه میلیارد دلاری قطر را تکذیب کرد
 سخنگوی دولت ایران کمک سه میلیارد دلاری قطر را تکذیب کرد     - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دولت ایران، کمک سه میلیارد دالری قطر به ایران برای هواپیمای اوکراینی را تکذیب کرد.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علی ربیعی سخنگوی دولت ایران با تکذیب شایعه کمک سه میلیارد دالری قطر برای کمک به ایران برای پرداخت غرامت هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: مبنای این صحبت غیرواقعی است. ما خوشبختانه ملاقات خوبی را با قطری‌ها داشتیم و مباحث بسیار خوبی در ارتباط با دوجانبه‌های منطقه با آنها مطرح شد. قطری ها از ما به دلیل کمکی که ما در شرایط تحریم منطقه‌ای به آنها کردیم، قدردانی کردند.

ربیعی تاکید کرد: بحثی که قطری‌ها در ایران دارند این است که می‌خواهند روابط دوجانبه‌ آنها با جمهوری اسلامی کماکان پرقدرت و با قوت باشد و ما نیز این مساله استقبال می‌کنیم.

آیا دولت ایران خسارت نزدیک به ۱۵۰ میلیون دالری بابت سقوط هواپیمای اوکراینی را پرداخت می کند - اسپوتنیک افغانستان
آیا دولت ایران خسارت نزدیک به ۱۵۰ میلیون دالری بابت سقوط هواپیمای اوکراینی را پرداخت می کند؟

پیش از این اقتصادآنلاین، به نقل از منبع نامشخص گفته بود که دلیل این بازدید امیر قطر این است که به رئیس جمهور حسن روحانی ۳ میلیارد دالر غرامت برای ۱۷۶ مسافری که جان خود را از دست داده اند پرداخت کند.

شایان ذکر است که هواپیمای بوئینگ 737 اوکراین در تاریخ (18 جدی)  دقایقی بعد از پرواز از فرودگاه امام خمینی به مقصد کی‌یف در نزدیکی تهران با 176 سرنشین سقوط کرد. این اتفاق تنها ساعاتی بعد از حمله موشکی ایران به مواضع نیروهای آمریکایی در عراق بود که به گفته مقامات سپاه،‌ انتقام از قتل قاسم سلیمانی توسط آمریکا بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала