گزارش: ترامپ دستور اولیه ترور سلیمانی را ۷ ماه پیش صادر کرده بود

© Photo / IRNAسردار قاسم سلیمانی
سردار قاسم سلیمانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع در دولت امریکا گفته اند که بر خلاف ادعای واشنگتن مبنی بر وجود یک تهدید قریب‌الوقوع، دستور ترور جنرال قاسم سلیمانی هفت ماه پیش از سوی ترامپ صادر شده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، در حالی که مقام‌های امریکایی در توجیه ترور جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مدعی شده‌اند که جنرال سلیمانی در تدارک یک حمله گسترده علیه مواضع امریکا بوده، اطلاعاتی که شبکه "ان‌بی‌سی" امروز منتشر کرده نشان می‌دهد دستور مقدماتی این ترور ماه‌ها پیش صادر شده است.

 ترامپ: آمریکا با از بین بردن سلیمانی جان بسیاری‌ها را نجات داد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: آمریکا با از بین بردن سلیمانی جان بسیاری‌ها را نجات داد

این شبکه به نقل از پنج مقام کنونی و سابق دولت امریکا نوشته است که دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور ایالات متحده امریکا هفت ماه پیش به مقام‌های دولت مجوز داده است که اگر "حملات ایران یا نیروهای مورد حمایت ایران" به مرگ امریکایی‌ها منجر شد، جنرال سلیمانی ترور شود.

بر اساس این گزارش، ترامپ البته دستور نهایی انجام عملیات را به امضای خود منوط کرده است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که ترامپ این هفته در مصاحبه با شبکه "فاکس نیوز" ادعا کرد که جنرال سلیمانی در حال طرحی عمیاتی بوده که در جریان آن به چهار سفارت امریکا در جهان حمله می‌شده است. این در حالی است که دیروز مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا عملا این ادعا را تکذیب کرد و گفت اطلاعات مشخصی که نشان دهد ایران برای حمله به چهار سفارت آماده می‌شده، دریافت نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала