اعتراف آمریکا به عقب ماندن از روسیه در مدرنیزه سازی سلاح هسته‌ای

© Министерство обороны РФ /  مراجعه به بانک تصاویر اعتراف آمریکا به عقب ماندن از روسیه در مدرنیزه سازی سلاح هسته‌ای
اعتراف آمریکا به عقب ماندن از روسیه در مدرنیزه سازی سلاح هسته‌ای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا اعتراف می کند که در زمینه نوسازی تسلیحات هسته‌ای خود به مراتب از روسیه عقب قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، گزارشی خدمات تحقیقاتی کنگره ایالات متحده آمریکا زیر نام  سلاحهای هسته ای روسیه: دکترین ، نیروها و نوسازی که اخیرا منتشر شد نشان می‌دهد که  ایالات متحده در زمینه بهبود نیروهای هسته ای از روسیه عقب مانده است.  

برخی از تحلیلگران روسیه را  دراین امر مقصر می دانند، برخی دیگر معتقدند که ایالات متحده مسابقه تسلیحاتی را تحریک می کند.

به گفته نویسنده این گزارش، "برخی  کارشناسان و متخصصان "  اعتقاد دارند که این تقصیر «تحریک مسابقه تسلیحاتی » به دوش روسیه است. به عقیده آنها ، ایالات متحده (در این مسابقه) عقب مانده است ، زیرا اولاً ، روسیه اولتر از ایالات متحده بکارگیری موشک های زیردریایی خود را در اواخر سال‌های 2000 آغاز کرد، در حالی که آمریکا  فقط از قصد خود برای استفاده از چنین موشک ها در سال 2020 اعلام نمود.

گفته می‌شود که روسیه در حال "توسعه سیستم های جدید و غیرمعمول تسلیحات هسته‌ای است. " به گفته کارشناسان، به دلیل پیشرفت روسیه در زمینه سلاح های هایپرسونیک، عدم تناسبی در امکانات رزمی دو کشور به وجود آمده که واشنگتن باید آنرا رفع سازد.

 گزارش  یادآور می شود که روسیه یگانه کشور جهان است که سلاح هایپرسونیک نیز در اختیار دارد.

"پیش ازاین در تاریخ 28 دسامبر گذشته آلکسی کریوروچکا" معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که تولید کنندگان تسلیحات نظامی این کشور در نظر دارند تا حداکثر سرعت موشک‌های مافوق صوت "خنجر" و "زیرکن" را به بیش از 10 ماک (واحد سنجش سرعت پرواز) افزایش دهند.

موشک مافوق صوت «خنجر» جدیدترین سامانه موشکی روسیه است که از جمله تجهیزات نظامی جنگنده‌های "میگ- 31کا" محسوب می شود. «خنجر» نمونه هوایی سامانه موشک‌های عملیاتی-تاکتیکی «اسکندر» است. در حال حاضر تنها یک اسکادران از هواپیماهای "میگ- 31کا" منطقه نظامی جنوبی روسیه به حالت آزمایشی به این موشک‌ها مجهز شده‌اند.

در تاریخ 24 دسامبر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دریک نشست که به منظور ارزیابی نتیجه سال ۲۰۱۹ ارتش این کشور برگزار شده بود افزود: “اکنون ما در تاریخ جدید و اخیر خود یک وضعیت منحصر به فرد داریم.هیچ کشوری در جهان به هیچ وجه تسلیحات مافوق صوت ندارد، به‌خصوص سلاح‌های مافوق صوت قاره‌ای که از این هم مهمتر است. ما در نظر داریم تا روی سیستم‌های دیگر نیز کار کنیم. البته تسلیحات دیگری نیز وجود دارد که درباره آنها کمتر صحبت می‌شود”.

 وی همچنان به نیروهای دفاعی روسیه دستور داد تا در شرایط کنونی جهان، خود را از لحاظ کیفی نیز بیشتر تقویت کنند.

او گفت سلاح‌های کنونی روسیه قادر به غلبه بر هرنوع سامانه دفاعی ضد موشکی کنونی و آینده در جهان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала