درخواست آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات با کوریای شمالی

© AFP 2023 / Saul Loebدرخواست آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات با کوریای شمالی
درخواست آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات با کوریای شمالی   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد، واشنگتن به کوریای شمالی پیشنهاد خود مبنی بر ازسرگیری مذاکرات رهبران دو کشور را ارائه داده است.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه که سایت خبری Axios منتشر نمود، اعلام کرد که مقامات آمریکا از طریق کانالهای متعدد تمایل خود برای از سرگیری گفتگوها را به اطلاع مقامات کوریای شمالی رسانده اند.

وی همچنین گفت اینکه «کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی اقدامی هشداردهنده انجام نداده است، یک نشانه «مثبت» تلقی می‌شود. وی افزود: این یک نشانه مثبت است که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی وعده خود درباره "هدیه کریسمس" را عملی نکرد.

کوریای شمالی: آمریکا نباید منتظر بازگشت ما به میز مذاکره باشد - اسپوتنیک افغانستان
کوریای شمالی: آمریکا نباید منتظر بازگشت ما به میز مذاکره باشد

این در حالی است که برخی تحلیل گران می‌گویند که این امر می‌تواند نشانه تمهید و تدارک آزمایش موشک دوربرد از سوی پیونگ یانگ باشد.

رابرت اوبراین در این باره گفت که «آمریکا با مقامات کوریای شمالی تماس گرفته و به آنها اطلاع داده که واشنگتن خواهان ادامه گفتگوها در استکهلم است؛ جایی که آخرین دور مذاکرات اوایل اکتبر در آن برگزار شد».

وی همچنین گفت: «ما از طریق کانالهای متعددی به آنها اطلاع دادیم که می‌خواهیم به مسیر پیشین [گفتگوها] بازگردیم».

گفتنی است که جمعه گذشته مشاور امنیت ملی کوریای جنوبی اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، با ارسال نامه‌ای خطاب به «کیم جونگ اون»، تولد رهبر کوریای شمالی را تبریک گفته است.

این نامه در حالی ارسال شد که رابطه کوریای شمالی و آمریکا به دلیل بی نتیجه ماندن مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای، در تنش به سر می‌برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала