سیاراتی که احتمال زندگی موجودات فضایی در آن‌ها موجود است

© Photo / NASA, ESA, and Z. Levy (STScI)مناسب‌ترین سیاره برای زندگی نامبرده شد
مناسب‌ترین سیاره برای زندگی نامبرده شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از ستاره شناسان در طی تحقیقات تازه، سیاراتی را نام برده اند که احتمال زندگی موجودات فضایی در آنها موجود است.

به گزارش اسپوتنیک، تیمی ازستاره شناسان در دانشگاه ویلانووا ایالات متحده، مناسب ترین سیاره برای زندگی را نام برده اند. طبق نتیجه گیری کارشناسان، این سیاره ها باید در اطراف ستاره های کلاس K بچرخند که دارای رنگ نارنجی و دمای 3500-5000 کلوین هستند.

  دانشمندان طی یک مطالعه 30 ساله ستاره هایی را که به کلاس های مختلف طیفی تعلق دارند، از کلاس F (ستاره های سفید وزرد) گرفته تا کوتوله های قرمز انجام داده اند. آنها اشعه ایکس و شعاع ماوراء بنفش ساطع شده توسط اندازه‌گیری های نور را مورد بررسی قرار دادند تا ارزیابی کنند که آیا این سیارات برای زندگی فرازمینی ها و موجودات بیگانه مساعد بوده است یا خیر.

در نظام شمسی دو سیاره فراموش شده کشف شده اند - اسپوتنیک افغانستان
در نظام شمسی دو سیاره فراموش شده کشف شده اند

 اگرچه معلوم شد که منطقه قابل سکونت در اطراف ستارگان کلاس K از ستاره های نوع خورشیدی کوچکتر است، اما با این حال، این گونه اشعه ها بسیار متداول هستند. حدود هزار ستاره نارنجی رنگ در طی صد سال نوری از زمین فاصله دارند.

طول عمر ستاره های کلاس K در حدود 25 تا 80 میلیارد سال نوری، تخمین زده شده، و این ستاره ها به مراتب  آرامتر از کوتوله های قرمز هستند. به گفته ستاره شناسان در کوتوله های قزمر، بیشتر موارد تشعشعات، رخ می دهد. مشخص شده  است که یکی از چنین ستارگان - Kepler-442 - دارای سیاره صخره ای Kepler-442b است که در منطقه قابل سکونت قرار دارد.

 سیاره ی Kepler-442b تا 33 درصد از زمین بزرگتر است و در منطقه ی قابل سکونت ستاره ی خود قرار دارد، در این منطقه آب بصورت مایع وجود دارد.

در کلاس‌هایی مانند K و M ستاره‌های کوتوله سرخ و نارنجی قرار دارند که سردتر از سایرین هستند و دمای آن‌ها بین 3400 تا 5700 درجه کلوین است. شعاع این ستاره‌ها بین 0.7 تا 0.96  درجه شعاع خورشیدی  است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала