شمار قربانیان حوادث ناشی از برف باری افزایش یافت

© Photo / وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث شمار قربانیان حوادث ناشی از برف باری افزایش یافت
 شمار قربانیان حوادث ناشی از برف باری افزایش یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعداد قربانیان حوادث ناشی از برف باری در هفت ولایت به ده ها کشته و زخمی افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، احمدخان نافع، رییس مرکز حالات اضطرار وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث، روز دوشنبه، بیست‌وسوم جدی گفت که از بیست‌ودوم جدی به این سو در پی بارش باران و برف و حوادث طبیعی مرتبط به آن در هفت ولایت 24 نفر کشته و 39 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بدخشان، غزنی، زابل، هرات، ارزگان، هلمند و قندهار از ولایت‌هایی‌اند که در جریان دو روز گذشته شاهد حوادث طبیعی مرگ‌بار بوده‌اند. در این ولایت‌ها ده خانه نیز به صورت کلی تخریب شده است که بیش‌تر قربانیان به دلیل فروریختن سقف خانه جان باخته‌اند.

رییس مرکز حالات اضطرار در وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث هم‌چنان گفت که برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیده‌گان آماده‌گی دارد. او توضیح داد که از کمک‌های اضطراری ولایتی به آسیب‌دیده‌گان کمک‌رسانی شده است.

 سرمای شدید در افغانستان ده ها تن را به کام مرگ فرو برد  - اسپوتنیک افغانستان
سرمای شدید در افغانستان ده ها تن را به کام مرگ فرو برد

به دنبال بروز حوادث طبیعی ناشی از بارش باران و برف، مجلس نماینده‌گان نیز از وزارت دولت در امور رسیده‌گی حوادث خواسته است که هرچه زودتر به قربانیان و آسیب‌دیده‌گان کمک‌رسانی کند.

مسوولان در این وزارت از آماده‌گی کامل برای کمک‌رسانی و مقابله با حوادث طبیعی قابل کنترل خبر می‌دهند.

برف‌ باری و بارش باران در اوایل هفته جاری در کابل و ولایت‌های حوزه غرب و جنوب‌غرب و نیز مناطق مرکزی آغاز شد. بارش برف و باران علاوه بر تلفات انسانی، سبب مسدود شدن برخی از راه‌ها و شاهراه‌ها نیز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала