اختلاف در گزارشات دفتر عملیاتی ارگ از کارکردهایش

© Photo / ARG / ARGارگ ریاست جمهوری
ارگ ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری، در دوسال اخیر، بیش از هشت صد پروژه را در بخش های گونه گون، به دست آورده است. اما این اداره، در باره هزینه ها و جزییات کار این پروژه ها، به رسانه ها، اطلاعات ناقص و چند پهلو داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "طلوع نیوز" مسوولان اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری گفته اند که آنان کارهای شان را شامل پنجاه و هفت پروژه بزرگ کرده‌اند و تاکنون، نزدیک به ده میلیارد افغانی در این پروژه‌ها هزینه شده است؛ اما دیده‌ بان شفافیت افغانستان بدین باور است که سی تا چهل درصد بودجه کشور، در کارهای اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری هزینه می‌ شود.

بربنیاد اطلاعاتی که اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری به دست داده است، این اداره که دوسال از ایجادش می‌گذرد، تاکنون، هشت‌صد و سی و پنج برنامه ساختمانی و بازسازی را زیر پوشش پنجاه و هفت پروژه بزرگ، در کارنامه دارد که از این میان، یک صد و سیزده برنامه تکمیل شده‌اند.

 مسوولان این اداره می‌گویند که آنان در این مدت، نزدیک به ده میلیارد افغانی را هزینه کارهای‌شان کرده‌اند و در مقابل، از این رهگذر، نزدیک به سه میلیارد افغانی صرفه‌جویی شده‌است. 

و اما، در فهرستی که اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری، از کارهای این اداره به‌ طلوع‌نیوز فرستاده است، در باره جزییات و هزینه‌های هر یک از برنامه‌ها و پروژه‌های زیر پوشش این اداره، چیزی دیده نمی‌شود.

دیده‌بان شفافیت افغانستان نیز که از پاسخ‌گو نبودن اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری در باره کارهای این اداره انتقاد می‌کند، مسوولیت‌های داده‌شده به این اداره را، موازی با کارهای برخی از نهادهای دیگر دولتی می‌داند.

در چنین اوضاعی، مسوولان اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری می‌گویند که آنان برای پیش‌بُرد کارهای‌شان در سال آینده، درخواست بیست و هشت میلیارد افغانی داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала