منازعه بین ایران و امریکا. مجتمع قدرتمند راکتی دفاع هوایی «تور» چگونه کار میکند

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر منازعه بین ایران و امریکا. مجتمع قدرتمند راکتی دفاع هوایی «تور» چگونه کار میکند
منازعه بین ایران و امریکا. مجتمع قدرتمند راکتی دفاع هوایی «تور» چگونه کار میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایران اعتراف کرد که یکی از قطعات دفاع هوایی آن اشتباه کرده است. روشن است که طیاره اوکراین هدف مجتمع راکتی دفاع هوایی «Tor-M1» ساخت روسیه که ایران آن را از مسکو خریداری کرده، قرار گرفته است.

در مقاله منتشره در نشریه Clarín (ارجنتاین) گفته شده، روسیه، علیرغم اعتراضات اسرائیل و ایالات متحده، در سال 2007 اولین محموله های Tor  را به ایران تحویل داد که از آن زمان به بعد گسترش زرادخانه خود را با این مجتمع های قدرتمند راکتی دفاع هوایی ادامه میدهد. تخمین زده می شود که ایران در حال حاضر حدود 30 مجتمع Tor در اختیار دارد، هرچند که تعداد دقيق آن مشخص نیست.

"Tor"، طبق طبقه بندی ناتو - SA-15، یک سیستم دفاع هوایی قدرتمند با برد کوتاه است. نخستین طرح های آن قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی انجام شد و سپس از "Tor" برای از بین بردن طیارات و طیارات بدون سرنشین استفاده شد. ولادیمیر پوتین پول را از صنعت دفاعی دریغ نمی کند و در دوران او "Tor" بهبود یافته است. مدرن ترین مدل آن Tor-M2U نامیده می شود.

چرا ناتو و دیگران باید از دستگاه دافع هوای «تور» بترسند - اسپوتنیک افغانستان
ناتو و دیگران باید از دستگاه دافع هوای «تور» بترسند

Tor-M2U شاسی زنجیری و جدیدترین رادار دارد که قابلیت شناسایی همزمان 48 هدف را دارد. هر دستگاه مجهز به هشت راکت است که به صورت عمودی کار می کنند.

 "Tor-M2U" قادر است در ظرف چند ثانیه در فاصله 1 تا 15 کیلومتری هرگونه هدف هوایی را از بین ببرد. این دستگاه که می تواند در هر شرایط آب و هوا کار کند، توسط سه نفر اداره می شود.

راکت پرتاب شده در نزدیکی هدف منفجر می شود، طوری که پارچه های آن به انجن، مخزن مواد سوخت و سایر قسمت های طیاره آسیب می رساند.Tor-M2U  بسیار مؤثر است و در طول آزمایشات 100 درصد اهداف را از بین برده است.

وزارت دفاع روسیه وئدیوی سیستم  راکتی تور را منتشر کرد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت دفاع روسیه وپدیوی سیستم راکتی تور را منتشر کرد

به گفته طراحان، این سیستم می تواند به طور مؤثر راکت های دوربرد، بالستیک و کروز و همچنین بمب های طیارات، راکت های با دقت بالا، طیارات شکاری، هلیکوپتر ها و طیارات بدون سرنشین را شناسایی و نابود سازد.

دستگاه های "Tor" در کارخانه الکترومیخانیکی  کوپل ایژیفسک که بخشی از کانسرن الماس انتی است، تولید می شوند. این یکی از بزرگترین کمپنی های مجتمع نظامی-صنعتی در جهان است.

در حال حاضر چین و هند در حال مذاکره در مورد خرید دستگاه های جدید "Tor" هستند. تولید کنندگان این سیستم را بهبود می بخشند، تا امکان نصب کردن آن روی عرشه کشتی ها و نابودسازی راکت های دشمن  در سطح آب کسب کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала