پشتیبانی بانک جهانی از برنامه های اقتصادی و انکشافی حکومت افغانستان

© ارگ ریاست جمهوریپشتیبانی بانک جهانی از برنامه های اقتصادی و انکشافی حکومت افغانستان
پشتیبانی بانک جهانی از برنامه های اقتصادی و انکشافی حکومت افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری افغانستان از پشتیبانی بانک جهانی از برنامه های اقتصادی و انکشافی حکومت افغانستان خبر داد.
استقبال ارگ ریاست جمهوری افغانستان از کشته شدن رهبر داعش - اسپوتنیک افغانستان
استقبال ارگ ریاست جمهوری افغانستان از کشته شدن رهبر داعش

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام امروز طی دیداری با هارتویگ شیفر معاون بانک جهانی در امور آسیای جنوبی و هیات همراه اش، درباره کمک ها و پشتیبانی های بانک مذکور از افغانستان بحث و تبادل نظر کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد و رئیس بانک جهانی در افغانستان نیز حضور داشت، غنی برنامه های ملی حکومت افغانستان به ویژه برنامه های انکشافی در بخش های معارف، معادن، گمرکات و افزایش عواید و دورنمای اقتصادی افغانستان را تشریح کرد.

در ادامه خبرنامه ارگ ریاست جمهوری افغانستان آمده است، که رئیس جمهور روی بستۀ اصلاحات حکومت افغانستان نیز صحبت کرده، گفت که منطق اصلاحات ارائه خدمات بهتر، بلندبردن موثریت و ظرفیت نهادهای حکومتی است. رئیس جمهور غنی تصریح کرد، که برای آوردن اصلاحات تعهد جدی داریم و هدف ما از اصلاحات، عرضه خدمات مؤثر، یکسان و مبتنی بر فن آوری می باشد.

وی بر سرمایه گذاری بالای انرژی قابل تجدید، اعمار بندهای آب و مدیریت آن، مبارزه با فقر به منظور کاهش آن، بالا بردن محصولات زراعتی و توجه به زنجیرۀ ارزش پیداوار زراعتی تاکید ورزید.

رئیس جمهور افغانستان با بیان اینکه صادرات ما برای نخستین بار بیشتر از یک میلیارد دالر شده است، گفت: ما بالای پروژه های برق افغانستان سرمایه گذاری زیادتر خواهیم کرد.

ارگ ریاست جمهوری همچنین نوشته است، که رئیس جمهور کشور بر اهمیت اتصال منطقوی تاکید کرده، گفت: برای حکومت افغانستان اتصال منطقوی و تلاش های اقتصادی و ترانزیتی در منطقه مهم است.

خبرنامه ریاست جمهوری افغانستان در ادامه افزوده است، که در این دیدار، معاون بانک جهانی در امور آسیای جنوبی، یکبار دیگر حمایت بانک متذکره را از برنامه های اقتصادی و انکشافی رئیس جمهور و حکومت افغانستان، ابراز کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала