پمپئو: سفارت‌خانه ها درعراق از حمله ایران خبر بودند

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonپمپئو: سفارت‌خانه ها درعراق از حمله ایران خبر بودند
پمپئو: سفارت‌خانه ها درعراق از حمله ایران خبر بودند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه آمریکا، ادعای ایران در خصوص عدم اطلاع رسانی به سفارت‌خانه ها در عراق را قبل از عملیات ترور سردار سلیمانی رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایك پمپئو، وزیر امور خارجه آمریكا؛ گزارش شماری از رسانه ها را در خصوص اینکه ایالات متحده باید قبل از عملیات برای ترور سردار سلیمانی در عراق برخی از سفارت‌خانه های خارجی در آن کشور را در جریان قرار نداده است، رد نمود.

در تاریخ 3 جنوری، ایالات متحده عملیاتی را برای ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه پاسداران قدس در عراق انجام داد، در پاسخ ، ایران به پایگاه های عراقی که ارتش آمریکا در آن قرار دارد حمله کرد.

پمپئو حمله به سفارت امریکا در بغداد را به شدت محکوم کرد  - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو حمله به سفارت امریکا در بغداد را به شدت محکوم کرد

دولت آمریکا  ترور سردارسلیمانی را با این واقعیت توضیح داد که وی در حال آماده سازی حملات "حتمی" به سفارتخانه های ایالات متحده بود. رئیس جمهور دونالد ترامپ در حالی که وزیر دفاع آمریکا این اطلاعات را تأیید نکرد، گفت "ما اطلاعات در باره یک تهدید فوری داشتیم که شامل حمله به سفارت‌خانه‌ها بود"،. 

پمپئو گفت: "ما نه تنها آنها را آگاه كردیم، بلكه اقدامات گسترده ای را نیز انجام دادیم...هر كاری را انجام دادیم تا از امنیت، آمادگی و دردسترس بودن نیروهای اضافی در صورت ضرورت،اطمینان حاصل كنیم.

تنش‌ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، زمانی بالا گرفت که آمریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داد و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا ، بامداد هشتم جنوری به دو پایگاه آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. ایران اعلام کرد که این حمله در عملیاتی تحت نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала