اجساد قربانیان افغانستانی در سانحه‌ی هوایی تهران شناسایی شدند

© AP Photo / Dmitry Lovetsky اجساد قربانیان افغانستانی در سانحه‌ی هوایی تهران شناسایی شدند
 اجساد قربانیان افغانستانی در سانحه‌ی هوایی تهران شناسایی شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اجساد هفت تن از قربانیان افغان که در سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران جان باخته بودند، شناسایی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، سفارت افغانستان در تهران اعلام کرده ‌است اجساد سکینه احمدی، محسن احمدی، مطهره احمدی، رحیمه کاتبی، شهرام تاجیک، مهدی تاجیک و مهدی رضایی از سوی طب عدلی ایران شناسایی شده‌اند.

سفارت افغانستان در تهران گفته است که اقارب این قربانیان می‌توانند اجساد آنان را روز سه‌شنبه، بیست‌وچهارم جدی تسلیم شوند.

این سفارت همچنان گفته است که تلاش برای شناسایی سایر قربانیان جریان دارد.

پیش‌تر وزارت امور خارجه اعلام کرده بود که اقارب نٌه نفر از قربانیان افغان برای تسلیم‌گیری اجساد نزدیکان‌شان به سفارت افغانستان در تهران مراجعه کرده‌اند.

سفارت افغانستان در ایران: تا کنون خانواده های 9 تن از جانباختگان سقوط هواپیمایی اوکراینی مراجعه کرده اند - اسپوتنیک افغانستان
سفارت افغانستان در ایران: تا کنون خانواده های 9 تن از جانباختگان مراجعه کرده اند

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین بامداد چهارشنبه، هژدهم جدی، هنگامی که فرودگاه «امام خمینی» در تهران را به مقصد کیف، پایتخت اوکراین، ترک کرده بود، در حوالی شهر جدید پرند تهران سقوط کرد. در پی این حادثه تمامی ۱۷۶ سرنشین این هواپیما، جان باختند که شامل۱۳ شهروند افغانستان نیز می‌شد.

هرچند در آن زمان علت سقوط این هواپیما «نقض فنی» خوانده شده بود، اما ایران روز شنبه اعتراف کرد که هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ اوکراین را در آسمان تهران به خاطر خطای انسانی و به صورت غیرعمد هدف قرار داده است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала