Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

از شطرنج‌بازی تا عشق به فلسفه کرایف؛ با ویژگی‌های شصتمین مربی بارسلونا آشنا شوید

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر بارسلونا
بارسلونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کیکه استین، جانشین ارنستو والورده در بارسلونا ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که می‌تواند او را بسیار زود در دل هواداران این تیم جای دهد.

به گزارش اسپوتنیک، کیکه ستیِن که شصتمین سرمربی تاریخ باشگاه بارسلونا است، علاقه زیادی به بازی شطرنج دارد و سابقه بازی با شطرنج‌بازان مطرح دنیا از جمله آناتولی کارپوف و گری کاسپاروف را دارد. نکته جالب اینجاست که در رنکینگ جهانی فدراسیون جهانی شطرنج، سرمربی جدید بارسا با ریتینگ 2055 در رتبه جهانی 54 هزار 419 قرار دارد.

 ارنستو والورده سرمربی بارسلونا - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
والورده رسما از بارسلونا اخراج شد؛ ستین سرمربی جدید بارسلونا

ستین به عنوان یکی از شیفتگان یوهان کرویف و سبک موسوم به توتال فوتبال او مشهور است و بارها نشان داده که از فوتبال تهاجمی و با حفظ مالکیت توپ لذت می‌برد. ستین در تیم هایش معمولا از سیستم 4-2-3-1 استفاده کرده و فوتبالی تهاجمی با تکیه بر حفظ توپ و درصد مالکیت بالا بازی می‌کند. در تیم های ستین معمولا تمرکز اصلی بر فاز هجومی بوده و این هم از دیگر دلایلی است که فوتبالی که تیم های او بازی کرده‌اند بارها به سبک یوهان کرویف تشبیه شده، تشبیهی که کیکه ستین مسلما از شنیدن آن خوشحال می‌شود.

این مربی جدید آبی‌اناری‌ها در خصوص یوهان کرایف اظهار داشت:«من واقعاً هرگز تا زمانی که بازی بارسلونای تحت‌هدایت کرایف را ندیده بودم، به درکی از فوتبال نرسیده بودم. اولین باری که بازی تیم تحت‌هدایت او را دیدم، دنیای جدیدی به روی من باز شد. همان موقع بود که متوجه شدم فوتبال ورزشی گروهی است که با همکاری بازیکنان می‌توان توپ را در کل زمان بازی در اختیار داشت».

سرمربی جدید بارسلونا که متولد شهر بندری سانتاندر واقع در شمال اسپانیاست، پیش از این چندین اظهارنظر جالب داشته که قطعاً به مذاق هواداران بارسا خوش می‌آید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала