ترودو: تشدید تنش‌ها توسط آمریکا درمنطقه عامل سقوط هواپیما در ایران شد

© REUTERS / Blair Gableترودو: تنش زدایی های آمریکا درمنطقه عامل سقوط هواپیمای اوکراینی شد
ترودو: تنش زدایی های آمریکا درمنطقه عامل سقوط هواپیمای اوکراینی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر کانادا ایالات متحده آمریکا را به تنش‌زایی در منطقه خاورمیانه متهم نمود و گفت اگر این تنش ها ایجاد نمی‌شد، قربانیان هواپیمای اوکراینی که در ایران سقوط کرد، هنوز زنده بودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Reuters جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در گفت‌وگویی با اشاره به تنش‌های اخیر در منطقه که در پی اقدام آمریکا پس از ترور سردار سلیمانی رخ داد، گفت که اگر به خاطر این تنش‌ها نبود شهروندان کانادایی جان‌باخته در حادثه هواپیمای اوکراینی اکنون در کنار خانواده‌هایشان بودند.

نخست وزیر کانادا گفت کانادا پیش از آن که آمریکا در اقدامی خودسرانه قاسم سلیمانی را بکشد هیچ هشدار قبلی دریافت نکرد و «قطعا» ترجیح می‌داد که به این کشور هشدار داده می‌شد.

اعتراف ایران به سرنگونی هواپیمای اوکراین - اسپوتنیک افغانستان
اعتراف ایران به سرنگونی هواپیمای اوکراین

ترودو افزود: «آمریکا تصمیمات خود را می‌گیرد. ما تلاش می‌کنیم در مسائل بزرگ به عنوان یک جامعه بین‌المللی عمل کنیم. اما برخی اوقات کشور‌ها بدون اطلاع به متحدانشان تصمیم می‌گیرند».

تنش‌ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، زمانی بالا گرفت که آمریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داد و ترور کرد.

به دنبال این اقدام آمریکا تنش‌های میان تهران و واشنگتن افزایش یافت و نیروهای مسلح ایران در بالاترین سطح آماده‌باش درآمدند و هواپیمای بوئینگ 737 خطوط هوایی اوکراین با 176 سرنشین بامداد چهارشنبه به علت «خطای انسانی» در ایران مورد اصابت قرار گرفت و سقوط کرد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала