آمریکا در صورت خروج نیروهایش از عراق کمک به این کشور را کاهش می دهد

© AP Photo آمریکا در صورت خروج نیروهایش از عراق کمک به این کشور را کاهش می دهد
 آمریکا در صورت خروج نیروهایش از عراق کمک به این کشور را کاهش می دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا در صورت خروج نیروهایش از عراق کمک به این کشور را کاهش خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال با استناد به مکاتبات الکترونیکی مقامات آمریکایی دریافته که در صورت خروج نیروهای آمریکایی از عراق ایالات متحده کمک های خود را به این کشور کاهش می دهد.

براساس این اطلاعات، دولت دونالد ترامپ، در صورت آماده شدن بغداد به کشیدن ارتش آمریكا ، 250 میلیون دلار كمك نظامی به عراق كاهش می دهد .

خاطرنشان می شود که کنگره قبلاً این کمک را تصویب کرده است. علاوه بر این، دولت در نظر دارد سایر کمک های اقتصادی و نظامی را نیز کاهش بدهد.

با این حال تصمیم نهایی هنوز اتخاذ نشده است.

 ترامپ بابت خروج از عراق پول خواست - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ بابت خروج از عراق پول خواست

پیش از این، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا درباره خروج نیروهای امریکایی از عراق گفت: ما تنها زمانی نیروهای خود را از عراق بیرون می کنیم که شرایط نیز برای ما مورد پذیرش باشد.

تنش در روابط ایران و امریکا پس از ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اوج خود رسید. صبح روز سه ژانویه در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر دیگر از اعضای این سازمان کشته شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه دانست و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала