Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

هاکان اسطوره ترکیه رانندگی می کند

© Sputnik / Григорий Сысоев /  مراجعه به بانک تصاویر تیم ملی فوتبال ترکیه Turkey Soccer Nations League Turkey - Russia
تیم ملی فوتبال ترکیه  Turkey Soccer Nations League Turkey - Russia - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هاکان شکور اسطوره فوتبال ترکیه پس از متهم شدن به پیوستن به کودتا ناموفق، حالا راننده یک "اوبر" است.

به گزارش اسپوتنیک، هاکان شکور در اواخر دهه 90 و 2000 نمادی از فوتبال ترکیه بود اما بعد از اینکه در ترکیه وارد سیاست گشت، از کشورش خارج شد و اکنون راننده اوبر است.

اوزیل - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
ادامه تحریم‌ها علیه اوزیل، گزارشگران چینی از مسوت نام نمی‌برند+عکس

مهاجم سابق بلکبرن روورس، اینتر و گالاتاسارای در سال 2008 پس از یک پیروزی سوم با تیم مستقر در استانبول، از فوتبال بازنشسته شد، جایی که او یک اسطوره باشگاه بود.

در سال 2011 او عضو مجلس شورای ملی بزرگ ترکیه قبل از عزیمت در سال 2015 گردید ولی در سال 2017 از این کشور به ایالات متحده گریخت و در مصاحبه ای با نشریه آلمانیWelt am Sonntag ، از طریق دیلی میل فاش کرد که وی رانندگی یک موتر اوبر را به عهده دارد.

وی توضیح داد: "برای من هیچ چیز باقی نمانده است. اردوغان همه چیز را گرفت؛ حق من برای آزادی، آزادی بیان و حق کار. به نظر نمی رسد کسی بتواند توضیح دهد نقش من در این کودتا چه بوده است. من هرگز کاری غیرقانونی نکرده ام، من خیانتکار یا تروریست نیستم."

او در ادامه افزود: "من ممکن است دشمن این دولت باشم، اما نه دولت یا ملت ترکیه. کشورم را دوست دارم. بعد از جدایی با اردوغان، من شروع به تهدید کردم. مغازه همسرم مورد حمله قرار گرفت، فرزندانم مورد آزار و اذیت قرار گرفتند، پدرم را زندانی کرد و تمام دارایی من را مصادره کرد. بنابراین من به ایالات متحده نقل مکان کردم، در ابتدا یک کافه را در کالیفرنیا اداره می کردم اما افراد عجیب و غریب به این نوار می آیند. اکنون من راننده یک اوبرهستم و کتاب می فروشم."

این نخستین بار نیست که اردوغان باعث بروز آشفتگی در فوتبال شده است. این رییس جمهور 65 ساله در سال 2018 هنگامی که با مسوت اوزیل و ایلکای گوندوگان پیش از انتخابات در ترکیه تصویر می شد، عصیان کرد و به آنها اجازه نداد كه تظاهرات انتخاباتي را در آلمان برگزار كنند در حالیکه 1.2 ميليون شهروند در اين كشور هنوز واجد شرايط رأي دادن در انتخابات بودند.

نژاد پرستی که هافبک آرسنال در پی این ماجرا با آن روبرو شد، منجر به بازنشستگی وی از فوتبال ملی گردید و وی در مورد اختلافات بیشتر به دادگاه رسیدگی کرد و از اردوغان نیز به عنوان مهم ترین مهمان در جون 2019 در مراسم عروسی اش دعوت کرد.

برای شکور سخت است که او دیگر نمی تواند در کشوری زندگی کند که به درستی یک افسانه فوتبالی بود و در عوض در آمریکا گیر کرده و رانندگی می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала