برف‌کوچ‌ ها در کشمیر جان ده‌ها نفر را گرفت

© Sputnik / Semin /  مراجعه به بانک تصاویر برف کوچ مرگبار در پاکستان
برف کوچ مرگبار در پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نتیجه برف کوچ‌ها در کشمیر دست کم 69 نفر جان باخته اند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های پاکستانی گفته است که در پی برف‌کوچ ها در کشمیر زیر اداره پاکستان دست کم 59 نفر جان باخته و چندیدن تن دیگر ناپدید شده اند.

همپنان در نتیچه برف‌کوچ ها در کشمیر زیر اداره هند نیز دست کم 10 تن کشته شده اند.

به گفته مقام های پاکستانی در نتیجه برف باری های شدید چندین روستا در دره‌ی نیلم کشمیر زیر برف‌کوچ ها شده و زمین نیز لغزش کرده است. تا هنوز چندین تن ناپدید اند که احتمالا جان باخته اند.

به گفته این مقام ها عملیات نجات همچنان ادامه دارد. تا هنوز گروه های نجات ۵۰ نفر را با چرخبال نجات داده اند. مقام‌های این کشور گفته اند که برای مردم کمک های اولیه را فراهم میکنند زیرا احتمال دارد روز جمعه دوباره برف باری های شدید آغاز شود.

در همین حال عمران خان نخست وزیر پاکستان در تویتی گفته است: “من از اداره ملی بحران، ارتش و وزیرهای ایالتی خواسته ام که برای آسیب دیدگان در کشمیر کمک های عاجل بشردوستانه فراهم کنند.”

از سوی هم یک مقام ارتش هند به خبرگزاری رویترز گفته است که در این برف‌کوچ ها ده نفر به شمول پنج سرباز در مرز میان هند و پاکستان کشته شده اند.

کشمیر یکی از پر تنش ترین ساحه در جهان است که حاکمیت بر سر آن موضوع مورد مناقشه دو کشور هند و پاکستان بوده است و تاکنون ۳ جنگ در این پیوند رخ داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала