افغانستان و چهار کشور دیگر از ایران خواهان تحقیقات شفاف سقوط طیاره شدند

© Sputnik / Mazyar Asadiافغانستان و چهار کشور دیگر از ایران خواهان تحقیقات شفاف سقوط طیاره شدند
افغانستان و چهار کشور دیگر از ایران خواهان تحقیقات شفاف سقوط طیاره شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه کانادا، اکراین ، افغانستان ، سوئدن و بریتانیا از طریق تماس تلیفونی از ایران تقاضا نمودند تا تحقیقات شفاف را در ارتباط سقوط طیاره اوکراینی انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک، استردرستیز قوای مسلح ایران در بیانیه‌ای اعلام کرده که هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 اوکراین که در نزدیکی تهران سقوط کرد، به دلیل «خطای انسانی» به‌طور تصادفی مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

  شرکت دولتی رادیو و تلویزیون صدا و سیمای ایران به نقل از بیانیه‌ای ارتش ایران اعلام کرد: «در نتیجه اشتباه و به گونه غیر عمدی این هواپیما سرنگون شده است».

در بیانیه ستاد کل همچنین گفته می‌شود، این حادثه به دلیل اینکه هواپیما در نزدیکی یک هدف مهم نظامی پرواز می کرد، به وقوع پیوست. ارتش ایران همچنین افزوده است: این رویداد در «شرایط هشدار بالا» در رابطه به تهدید های آمریکا در واکنش به حمله به پایگاه های عراق صورت گرفته است.

جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت كه "یك خطای انسانی در هنگام بحران برانگیخته شده به دلیل افدامات ماجراجویانه آمریكا" منجر به این سانحه شد. وی همچنین تسلیت و عذرخواهی خود را به خانواده های قربانیان سقوط هواپیما ابراز داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала