صالح: طالب در برابر جمهوریت، مانند یخ آب می‌شود

© Photo / Amrullah Saleh / Amrullah Salehصالح: طالب در برابر جمهوریت، مانند یخ آب می‌شود
صالح: طالب در برابر جمهوریت، مانند یخ آب می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» نسبت به گفته‌های وزیر خارجه پاکستان که از موافقت گروه طالبان برای کاهش خشونت‌ها در افغانستان خبر داده بود واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» در فیس‌بوک متنی را نشر کرد و نوشته است: «کاهش در کشتار اصطلاح نو است که در قاموس جنگ و صلح تعریف مشخص ندارد. وزیر خارجه پاکستان به نماینده گی از رهبری طالبان گفته است که آنها حاضر اند که کشتار را کاهش بدهند اما حاضر نیستند زیر نام آتش‌بس دست از کشتار افغان‌ها و بخصوص افراد دولتی بردارند».

امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
معذرت خواهی امرالله صالح بابت گفته های اخیرش

وی در ادامه نوشته است که «تعبیر و تفسیر طالب از ین اصطلاح این خواهد بود که ما به عوض کشتن تعداد زیاد مردم تعداد کمی از آنها را می‌کشیم. به جای ده ها بمب‌گذاری فقط چند بمب گذاری انجام می‌دهیم».

او خاطر نشان ساخت که از دید تخنیکی، دینی، حقوقی و سیاسی اصطلاح کاهش در کشتار و خشونت معنا ندارد و قابل تفسیر نیست.

آقای صالح اضافه کرد: «امروز نیز این گروه خشن و جاهل کارمندان برشنا را در زابل قتل عام کردند. مگر کشتار کارمندان شرکت برق چه توجیه از دید قانون جنگ یا دین دارد. در عین حال اعلان موقف طالبان به عنوان خبر تازه از زبان وزیر خارجه پاکستان نیز نشاندهنده عمق و پهنای کنترول و تسلط اسلام آباد بر این گروه است. اگر روزی طالب دست از انسان کشی بردارد چیزی برای انجام دادن و گفتن ندارد».

معاون اول تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» همچنان در ادامه نوشته است که «انسان کشی یگانه وسیله باقی مانده در اختیار طالبان است. روزیکه طالب با جامعه جمهوریت وارد بحث شود مانند یخ آب می‌شوند و مانند جن در برابر بسم الله قرار می‌گیرند و نابود می‌گردند. نگران نباشید».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала